اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر گچساران:

کوچ پاییزه عشایر به گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به فرارسیدن فصل کوچ پاییزه، از آغاز کوچ عشایر به این شهرستان خبر داد.

کوچ پاییزه عشایر به گچساران آغاز شد

بهمن آزادی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با آغاز فصل پاییز عشایر از مناطق سردسیری به مناطق گرمسیری کوچ می‌کنند.

وی گفت: برای استقبال از عشایر و استقرار آنها در مناطق عشایرنشین باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

آزادی عنوان داشت: با شروع فصل سرما عشایر این شهرستان به همراه دام‌های خود از مناطق سردسیری استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مراتع و عرصه‌های طبیعی قشلاقی گچساران کوچ می‌کنند.

وی تصریح کرد: توزیع ارزاق عمومی، توزیع علوفه و جو، خدمات‌رسانی تعاونی‌های سیار عشایری در مسیر کوچ، آب‌رسانی سیار و ترمیم جاده‌های مسیر کوچ و هماهنگی برای امنیت کوچ از جمله اقداماتی بوده که در راستای خدمات‌رسانی به عشایر انجام می‌گیرد.

آمادگی اکیپ‌های بهداشتی و انتظامی برای استقبال از عشایر

رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به آمادگی کامل برای پذیرایی و استقرار عشایر در مناطق عشایری این شهرستان ابراز داشت: هماهنگی لازم برای همکاری و خدمات‌رسانی به عشایر توسط ادارات و نهادهای بهداشتی و امنیتی و خدمت‌رسان صورت گرفته است.

آزادی از آمادگی اکیپ‌های دامپزشکی، مرکز بهداشت و درمان و اکیپ‌های انتظامی برای حضور عشایر در مسیرهای ورود و مسیرهای حرکت و نیز در مناطق عشایرنشین گچساران خبر داد.

وی ابراز داشت: اداره امور عشایر گچساران در راستای تأمین مایحتاج ضروری و کالاهای مورد نیاز عشایر تمهیدات لازم را اندیشیده است.

آزادی ادامه داد: خانوار‌های عشایر کوچ‌رو گچساران به همراه دام‌های خود از مناطق ییلاقی (سردسیر) به مناطق قشلاقی (گرمسیر) کوچ می‌کنند.

رئیس امور عشایر گچساران یادآور شد: گچساران با دارا بودن جمعیت عشایری افزون بر 12 هزار و 500 نفر در قالب افزون بر 2 هزار خانوار و دارا بودن حدود 500 رأس دام، از مهم‌ترین شهرستان‌های عشایری جنوب کشور محسوب می‌شود.

آزادی با بیان اینکه کوچ عشایر تا نیمه آبان ماه ادامه دارد و با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای امنیت کوچ عشایر یادآور شد: مأموران انتظامی تا استقرار عشایر در مناطق قشلاقی عشایر را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول