اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد خبر داد

استقبال روستاییان یزد از بیمه عشایری و روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد از استقبال روستاییان و عشایر استان یزد از این صندوق بیمه‌ای خبر داد.

استقبال روستاییان یزد از بیمه عشایری و روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید احسان مرتضوی در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بخش بهمن ابرکوه اظهار داشت: استان یزد رتبه سوم تعداد بیمه شده عشایری و روستایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از 31 هزار و 540 خانوار روستایی استان یزد تا به حال حدود 19 هزار و 800 خانوار که شامل 63 درصد می‌شوند، بیمه شده‌اند و از این لحاظ رتبه سوم را در کشور داریم.

مرتضوی یادآور شد: شهرستان ابرکوه با چهار دفتر کارگزاری که دو دفتر در بخش بهمن و دفاتر دیگر در روستای مریم آباد و دهستان فراغه قرار دارد، رتبه خوبی در استان یزد از لحاظ تعداد بیمه شده دارد.

وی افزود: در حال حاضر در استان یزد حدود 900 نفر از افراد تحت تکفل بیمه شدگانی که فوت شده‌اند از مزایای مستمری این بیمه استفاده می‌کنند.

مرتضوی با اعلام طرح‌های جدید این صندوق اظهار داشت: در صورت اعمال قانون جدید، افرادی نیز که به صورت فصلی در شهر به سر می‌برند و کار آنها کشاورزی است، از مزایای این بیمه برخوردار می‌شوند و بر اساس این قانون مردم در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بیکار و جویای کار می‌توانند در زمان بیکاری خود با پرداخت بیمه عشایری و روستایی، از خدمات این بیمه برخوردار و پس از شاغل شدن نیز از شرایط نقل و انتقال و از سابقه بیمه خود بهره‌مند شوند.

بخشدار بهمن نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم خدمات بسیاری به روستاییان و عشایر داشته است، اظهار داشت: یکی از این خدمات طرح بیمه کشاورزان و عشایر است که تأمین آینده روستاییان را مدنظر قرار داده است.

حجت‌الله محمدی افزود: انتظار داریم مردم نیز با استقبال از این طرح هر چه بیشتر یاری‌رسان دولت در اجرای تحقق عدالت اجتماعی باشند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول