اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز تاکید کرد

موانع ایجاد شده در مسیر کوچ عشایر برطرف شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: موانع طبیعی در برخی مسیرهای کوچ عشایر شهرستان شیراز، با هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم توسط دستگاه‌های متولی باید برطرف شود.

موانع ایجاد شده در مسیر کوچ عشایر برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین کلاه در شورای عشایری شهرستان شیراز که با حضور مدیرکل امور عشایر استان فارس به همراه مشاور استاندار فارس در امور عشایر و بخشداران و مدیران شیراز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عشایر نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند و ما نیز وظیفه داریم به این قشر شریف و زحمتکش مانند دیگر اقشار جامعه خدمات‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات و توسعه جامعه عشایری از طرح‌هایی که موجب تقویت عشایر این شهرستان می‌شود حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: عشایر به عنوان جامعه‌ای مولد و تأثیرگذار محسوب می‌شوند که می‌توانند نقش مهمی در زمینه تولید محصولات دامی نظیر گوشت، شیر و سایر فراورده‌های دامی به همراه صنایع دستی ایفا کنند و در این راستا باید روند امور و پیگیری کارهای این عزیزان در دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز تسهیل شود.

فرماندار شیراز با اشاره به اهداف تشکیل شورای عشایری شهرستان شیراز، ابراز داشت: این شورا به منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای آیین‌نامه ساماندهی عشایر مصوب هیئت وزیران در راستای رسیدگی به وضع جامعه عشایر کوچنده تشکیل شده است و جلسات آن نیز به صورت مستمر و ماهانه ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز تصریح کرد: مشکل مسیر راه عشایر به همراه مرمت، بهسازی و نگهداری یکی از مشکلات جدی عشایر در این شهرستان است که علاوه بر موانع طبیعی به وجود آمده در برخی مناطق موانعی توسط برخی افراد در مسیر کوچ عشایر ایجاد شده است که این موانع توسط دستگاه‌های متولی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

زرین کلاه افزود: بخشداران ارژن و مرکزی شیراز کارگروه حل مشکلات مسیر کوچ عشایر را با حضور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی مربوطه در بخشداری‌های مربوطه تشکیل دهند و به صورت هفتگی نتیجه جلسات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در برخی واگذاری‌ها حقوق عشایر را مد نظر داشته باشند از دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان حاضر در جلسه خواست برنامه و طرح‌های خود را در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و شایسته جامعه بزرگ عشایری را در نخستین شورای عشایری شهرستان شیراز به همراه برنامه‌های مدون خود در مورد امنیت کوچ عشایر، بهداشت و درمان، آموزش و مدرسه و همچنین پیشگیری از تخریب مراتع و اسکان آنان ارائه دهند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول