اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون سازمان امور عشایری:

25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تعاون و مشارکت‌های مردمی سازمان امور عشایری کشور گفت: 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تأمین می‌شود.

25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن ایران‌پاک ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره کل امور عشایری استان ایلام اظهار داشت: عشایر کشور با دارا بودن 24 میلیون رأس دام بیش از 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کشور را جامعه عشایر تشکیل داده که با پرورش دام و طیور به امرار معاش می‌پردازند.

این مسئول اضافه کرد: این تعداد جمعیت در قالب 212 هزار خانوار در مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های زاگرس‌نشین از جمله ایلام سکونت دارند.

ایران‌پاک تصریح کرد: عشایر کشور افزون بر تولید 515 هزار تن گوشت و مواد پروتئینی بیش از یک میلیون و 600 هزار متر مربع صنایع دستی در سال تولید می‌کنند.

مدیرکل امور تعاون و مشارکت‌های مردمی سازمان امور عشایری کشور گفت: طرح ساماندهی دام عشایر، ساماندهی صنایع دستی، آموزش و ترویج در جامعه عشایری، سازمان‌دهی تشکل‌های عشایری برای ارائه خدمات مطلوب به عشایر از عمده طرح‌های در دست اجرا برای جامعه عشایری کشور است.

وی ادامه داد: عشایر استان ایلام با 10 هزار نفر جمعیت در مجموع یک میلیون و 200 هزار راس دام دارند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول