اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایری استان همدان خبر داد

اختصاص 4 میلیارد تومان برای اسکان عشایر ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور عشایری استان همدان گفت: در سفر سوم ریاست جمهوری برای اسکان عشایر در قرق بهار و قلعه آقابیگ ملایر اعتباری حدود 4 میلیارد تومان در نظر گرفته و مصوب شده است.

اختصاص 4 میلیارد تومان برای اسکان عشایر ملایر

حمزه‌علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اسکان و ساماندهی عشایر اظهار کرد: اسکان داوطلبانه عشایر جزو برنامه‌های سازمان امور عشایری است که از سال 76 در دو منطقه قرق بهار و قلعه آقابیگ شهرستان ملایر شروع شده اما با گذشت سال‌های متمادی کار مهمی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در سفر دور سوم ریاست جمهوری برای اسکان عشایر در قرق بهار و قلعه آقابیگ ملایر اعتباری حدود 4 میلیارد تومان در نظر گرفته و مصوب شد، افزود: قرار بر این بود که یک سوم این اعتبار استانی و دو سوم آن نیز ملی باشد که با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون این امر محقق نشده است.

رئیس سازمان امور عشایری همدان بیان داشت: امسال مطالعات لازم در زمینه اسکان عشایر صورت گرفته که امیدواریم با محقق شدن این اعتبار بتوانیم عملاً وارد فاز عملیاتی شویم.

وی تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار ابتدا کارهای زیرساختی چون تعیین محل اسکان، جدول‌گذاری و خیابان کشی، زه‌کشی، برق‌کشی، آب و فاضلاب و... انجام می‌شود و در ادامه نیز برای تجهیزات دامداری و... هزینه خواهد شد.

یزدانی در ادامه سخنانش تأمین آب عشایر را از دیگر مشکلات اساسی خواند و گفت: اعتبارات استانی بسیار محدود است و ما فقط با این اعتبارات می‌توانیم در منطقه قشلاق به صورت سیار آبرسانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در سطح استان با وجود مراجعه تعداد زیادی از عشایر که دچار مشکل کم‌آبی شده بودند، تنها در منطقه قرق بهار توانستیم با تانکر دو تا سه مورد آبرسانی داشته باشیم و در بقیه مناطق خود عشایر با زحمت فراوان آب را تأمین می‌کردند.

رئیس سازمان امور عشایری همدان افزود: با توجه به سطح ایستایی آب‌های زیرزمینی پیش‌بینی ما بر این است که چشمه‌ها در حال خشک شدن هستند و اگر عشایر ما بخواهند در سامانه‌ها فعالیت داشته باشند باید راهکار مناسب و اساسی برای آبرسانی به این عزیزان اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان استان از سال آینده اعتبارات کافی در اختیار سازمان امور عشایری استان قرار دهند تا بتوانیم به این مناطق آبرسانی سیار داشته باشیم و بخشی از مشکلات عشایر را در این زمینه برطرف کنیم.

یزدانی اضافه کرد: در شهرستان اسدآباد که عشایر دچار مشکل کم‌آبی شده بودند با هماهنگی جهاد کشاورزی و شهرداری اسدآباد با تانکری که در اختیار عشایر قرار گرفت، مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد: در دیگر شهرستان‌ها نیز از جمله شهرستان ملایر و نهاوند خود عشایر اقدام به تأمین آب مورد نیازشان کرده‌اند که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و برنامه‌ریزی‌های اساسی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری همدان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار با اختصاص 450 میلیون تومان از اعتبارات ملی توانستیم گام موثری در راستای زیرسازی چادر و راه‌گشایی عشایر برداریم.

وی تأکید کرد: ده‌ها کیلومتر در مناطق صعب‌العبور در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و همدان راه‌گشایی صورت گرفته که انجام این مهم سهولت در تردد عشایر و دسترسی آسان آنها به مراکز بهداشتی را فراهم آورده است.

یزدانی با بیان اینکه در بیش از 100 مورد زیرسازی چادر انجام شده عنوان کرد:‌ این امر نیز باعث می‌شود که عشایر عزیز بتوانند چادر خود را در محل مناسبی که از حیوانات و حشرات موذی در امان است، بنا کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری سازمان امور عشایری کشور بتوانیم علاوه بر اعتبارات استانی از اعتبارات ملی هم برخوردار باشیم و مشکلات عشایر در اتراقگاه‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان امور عشایری همدان ابراز داشت: سال گذشته با اختصاص 350 میلیون تومان اعتبار استانی در راستای بهسازی چشمه، تعمیر و مرمت راه‌های عشایری، سرویس بهداشتی، ترویج و زیرسازی چادرها تلاش کردیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای امسال نیز 300 میلیون تومان اعتبار استانی به سازمان امور عشایری استان اختصاص یافته که امیدواریم با تزریق به موقع آن بتوانیم کارها را به موقع شروع کنیم و دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول