اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایری همدان:

100 درصد عشایر همدان زیر پوشش خدمات درمانی قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور عشایری استان همدان گفت: 100 درصد عشایر استان همدان زیر پوشش خدمات درمانی قرار دارند که در این زمینه در کشور دارای رتبه نخست هستیم.

100 درصد عشایر همدان زیر پوشش خدمات درمانی قرار دارند

حمزه‌علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 100 درصد عشایر استان همدان زیر پوشش خدمات درمانی قرار دارند که در این زمینه در کشور دارای رتبه نخست هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد از خانوارها زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند، افزود: در این زمینه دارای رتبه هشتم کشوری هستیم که باید فعالیت بیشتری صورت گیرد تا این رقم نیز به 100 درصد برسد.

رئیس سازمان امور عشایری همدان با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیان داشت: انجام این امر به نفع خود بیمه‌گذار است تا در آینده از مزایایی چون از کارافتادگی، بازنشستگی و... بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: برای بیمه کردن دام عشایر نیز جلساتی با صندوق بیمه کشاورزی و تعاونی مصرف عشایری برگزار شده است.

یزدانی اضافه کرد: با توجه به اینکه در گذشته هماهنگی خوبی صورت نگرفته بود و عشایری که دام‌های خود را بیمه کردند به موقع نتوانستند خسارت‌های وارده را در اثر سوانح طبیعی بگیرند ذهنیت خوبی در این زمینه ندارند در نتیجه استقبال خوبی از این موضوع نکردند.

وی با اشاره به پیگیری بیمه دام عشایر ابراز داشت:‌ امیدواریم با هماهنگی که بین بخش‌های صندوق بیمه کشاورزی، تعاونی مصرف عشایری، اداره امور عشایری و خود عشایر به وجود می‌آید بتوانند از این فرصت استفاده کرده و از صنعت بیمه استقبال کنند.

رئیس سازمان امور عشایری همدان با بیان اینکه 20 درصد پروتئین استان از طریق دام‌های عشایری تأمین می‌شود، عنوان کرد: با توجه به این امر بهداشت دام عشایر از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا با زندگی مردم تماس مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بهداشت و درمان دام‌ها نیز اکیپ‌های دامپزشکی با حساسیت موضوع را دنبال می‌کنند تا بیماری‌های مشترک بین دام و انسان کنترل شود که در استان همدان تاکنون موردی نداشتیم.

یزدانی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشتی بین عشایر و سرکشی و بررسی مسائل آنان اظهار امیدواری کرد این امر بیشتر تداوم داشته باشد و یادآور شد: اداره کل دامپزشکی استان هر ساله به نحو مطلوب در راستای تست بیماری و واکسینه کردن دام‌ها در مناطق قشلاق و ییلاق اقدام می‌کند که قابل تقدیر و تشکر از زحمات این عزیزان است.

وی ادامه داد: سازمان امور عشایری نیز در مقابل جامعه عشایری وظیفه‌مند است و در قبال عشایر مسئولیت سنگینی دارد تا برای بهبود وضعیت این قشر زحمتکش نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایری همدان بیان داشت: برای هماهنگی بیشتر بین جامعه عشایری و ادارات دیگر تقاضای پیشنهاد شورای عشایری استان را کرده‌ایم که با گذشت یک سال از این پیشنهاد هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تغییر مدیریتی که در استان ایجاد شد بتوانیم جلسه شورای عشایری در استان را برگزار کنیم تا ادارات مرتبط با عشایر به نحو احسن وظایف خود را در مقابل این جامعه پرکار و پرتلاش و کم‌توقع به نحو مطلوب انجام دهند.

یزدانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تشکیل شورای عشایری متشکل از اداراتی مانند راه، بهداشت، آموزش و پرورش، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان امور عشایری و استانداری که نقش هماهنگ‌کنندگی جلسات را داشته باشد می‌تواند تأثیر بسزایی در بررسی و حل مسائل و مشکلات عشایر داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول