اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

استفاده از موبایل در مدارس ممنوع / مخالف توزیع سیم‌کارت رایگان بودیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استفاده از موبایل در مدارس برای دانش‌آموزان ممنوع است و ما مخالف هرگونه توزیع رایگان سیم‌کارت برای دانش‌آموزان هستیم.

استفاده از موبایل در مدارس ممنوع / مخالف توزیع سیم‌کارت رایگان بودیم

احمد محمود‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر توزیع سیم‌کارت در تابستان صورت گرفته است ما دخالتی در این امر نداشتیم ولی به مسئولان امر توصیه کرده بودیم که جلوی اینگونه اقدامات را با تدبیری شایسته بگیرند، هرگونه فراخوان عمومی در بیرون از مدرسه ربطی به ما ندارد.

وی از کاهش مدارس نوبت دوم نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: 52 مدرسه خاص در استان اردبیل اضافه کردیم و با مدیریت فضای آموزشی سعی می‌کنیم بخش عظیمی از مدارس امسال تک نوبته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در دوره ابتدایی 94 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح تحصیل می‌کنند و تنها 6 درصد آنها به صورت چرخشی تحصیل خواهند کرد.

محمود‌زاده با اعلام اینکه از یک هزار و 336 واحد آموزشی در سطح استان 85 واحد آموزشی در نوبت دوم خدمات ارائه می‌کنند، گفت: ما در دوره ابتدایی 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش حضور دانش‌آموزان در شیفت صبح را شاهد بودیم و در مقطع راهنمایی نیز با یک سال تحصیلی کمتر از 539 واحد آموزشی تنها 111 آموزشگاه خدمات آموزشی به صورت دو شیفت چرخشی ارائه می‌کنیم، در حالی که 80 درصد در نوبت اول خدمات ارائه خواهیم کرد که نسبت به سال گذشته با 20 درصد افزایش مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در مقطع متوسطه نیز 545 واحد آموشی دولتی آماده ارائه خدمات هستند، عنوان کرد: تنها 66 واحد در این مقطع خدمات آموزش چرخشی ارائه می‌کنند که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ما در این مقطع 86 درصد فعالیت مدارس را در شیفت صبح شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تحصیل 920 همکار فرهنگی در مقطع تحصیلی کاردانی به کارشناسی در دو پردیس دانشگاهی فرهنگیان طباطبایی و بنت‌الهدی ویژه آقایان و خانم‌ها خبر داد و بیان داشت:‌ ما هیچ جذب نیروی رسمی را در دستور کار قرار ندادیم ولی با اخذ مجوز، جذب نیروی قراردادی و کار معین به همراه مربیان قرآنی در دست اقدام است.

محمود‌زاده همچنین به فعالیت دو معاونت فرهنگی – پرورشی و تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و افزود: در بحث توانمند‌سازی مربیان پرورشی، ورزش و بهداشت آموزش‌های ضمن خدمت ایام تابستان برگزار شده و در طول سال تحصیلی نیز این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در پایان از اجرای طرح ملی حفظ قرآن، راهیان نور، صالحین، طرح‌های مختلف تربیت بدنی به عنوان رویکرد اصلی حوزه پرورشی و تربیت بدنی اعلام کرد و اظهار داشت: این اولویت‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول