اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

کانون مدرسه محل رشد استعدادها برای اقتدار ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: کانون انسان‎ساز مدرسه محل رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‎های دانش‌آموزان برای اقتدار ایران اسلامی است.

کانون مدرسه محل رشد استعدادها برای اقتدار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان گلستان تقارن سال تحصیلی جدید را با هفته دفاع مقدس که یادآور مجاهدت و ایثارگری‎های دلاورمردان غیور سرزمین ایران است را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: سال جاری به سبب تقابلی که نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران دارد سال حساسی است چرا که شاهد خیزش‎های مردمی در منطقه و در سایر کشورها هستیم و این بیداری به تأسی از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

وی کسب رتبه‎های بین‎المللی توسط محققان و اندیشمندان ایرانی را ماحصل رویش نسلی بالنده دانست و بیان کرد: ایران رتبه‎های علمی خوبی را در مؤسسات علمی معتبر دنیا در رشته‎های فنی و علوم پایه کسب کرده است که این مهم در سایه کار و همت مضاعف بوده تا پرچم مقدس ایران اسلامی در جای جای جهان به اهتزاز درآید.

استاندار گلستان علم‎آموزی و کسب دانش را ضرورتی مهم در اقتدار علمی کشور یاد کرد و بیان داشت: از دانش‌آموزان این انتظار می‎رود که حق مطلب را در سال تحصیلی جدید به خوبی ادا کنند و درس را عمیق و آگاهانه فرا بگیرند تا حرکت توفنده و شتابنده‎ای که نظام جمهوری اسلامی ایران آغازگر شده همچنان بر مدار تعالی پیش برود.

قناعت به سه مؤلفه‎ای که مقام معظم رهبری نسبت به علم‎آموزی دانش‌آموزان همواره تاکید می‎کنند اشاره کرد و متذکر شد: تحصیل، تهذیب و ورزش برای رسیدن به اهداف مترقی نظام اسلامی برای فتح قله‎های رفیع علم و دانش می‎تواند مسیر بالندگی را سرعت ببخشد.

وی با ذکر خاطره‎ای از دوران تحصیل خود گفت: آن زمان که در دبیرستان تحصیل می‎کردم تقریبا اوایل انقلاب مقارن با درگیری‎ها و مسائل سیاسی بود که 300 گروهک در داخل کشور علیه مبانی نظام و انقلاب اسلامی فعالیت می‎کردند که متاسفانه آنها با این هجمه توانستند بعضی از جوانان را در داخل کشور گمراه و جذب گروهک‎های ضدانقلاب کنند و البته با طلیعه انقلاب بساط ننگ آنها برچیده شد.

استاندار گلستان ادامه داد: بصیرت و آگاهی مردم و جوانان سبب شد تا خیلی افراد به دامان انقلاب برگردند البته بعضی نیز فرار را بر قرار ترجیح داده و به کشورهای اروپایی، پاریس، عراق و جاهای دیگر رفتند.

وی ذهنیت جوانان و دانش‌آموزان را به چند نکته اساسی توجه داد و تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل علم و دانش، وفاداری نسبت به مبانی نظام و انقلاب، وفاداری به آرمان‎های امام راحل و شهدا همچنین گوش به فرمان مقام عظمای ولایت را سرلوحه قرار دهند تا در سایه این رهنمودها توطئه‎های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول