اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌‌فقیه در کردستان:

وحدت مسلمانان عامل نرسیدن دشمنان به اهداف شوم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان حج را مظهر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان دانست و گفت: وحدت تنها چیزی است که می‌تواند مانع رسیدن دشمنان به اهداف شوم آنها باشد.

وحدت مسلمانان عامل نرسیدن دشمنان به اهداف شوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در همایش حج استان کردستان که در مجتمع فرهنگی امام خمینی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وحدت تنها چیزی است که می‌تواند مانع رسیدن دشمنان به اهداف شوم آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از اتحاد مردم مسلمان در هراسند، افزود: تمامی اقدامات شوم و ترفندهایی که برای گسستن وحدت مسلمین بکار می‌رود همگی به دلیل ترس آنان از وحدت و انسجام بیشتر مسلمین است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید رشد کنند و برای تحقق اهداف دینی و اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان همچنین حج را مظهر توحید و آزمایش الهی دانست و یادآور شد: در قرآن کریم به مکه و مدینه اشاره شده و تمامی آزمایشاتی که در این سرزمین الهی روی داده بیان شده است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی اضافه کرد: یکی از افتخارات مسلمین جهان این است که مطیع خدا و رسول خدا هستند و از دستورات آنها اطاعت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: حج جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارد و کسانی که به سرزمین وحی مشرف می‌شوند باید تعهدات خود را در قبال حاجی بودن حفظ کرده و به آن پایبند باشند.

مدیر حج و زیارت استان کردستان نیز در این همایش از اعزام 702 زائر به خانه خدا خبر داد و گفت: از این تعداد 375 نفر خانم و 327 نفر آقا هستند.

سالار عرفانی‌نسب اظهار کرد: میانگین زائران کردستانی حدود 60 سال بوده و جوان‌ترین آنها خانمی با 32 سال سن از شهرستان بانه و مسن‌ترین آنها آقایی با 92 سال سن است.

وی با اشاره به اینکه تمامی امور مربوط به ثبت‌نام آنها انجام شده بیان کرد: عوامل کاروان شامل مدیر، معاون، روحانی، پزشک و ماموران پذیرایی نیز تعیین شده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول