اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

89 درصد مصوبات دور سوم ریاست جمهوری در نایین محقق شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان از اجرایی‌شدن 89 درصد مصوبات دور سوم سفرهای ریاست جمهوری در نایین خبر داد.

89 درصد مصوبات دور سوم ریاست جمهوری در نایین محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نایین با اشاره به اینکه شهرستان نایین، شهری فرهنگی و با پشتوانه علمایی همچون علامه مرحوم میرزای نایینی است، اظهار کرد: شهرستان نایین را همه به واسطه فرش‌های دستباف آن می‌شناسند که بخش مهمی از صادرات استان را نیز همین فرش دستباف به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های قبلی اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفت، افزود: اقدامات دولت خدمتگزار در این هشت سال از سایر دولت‌ها قابل تشخیص است و بسیاری از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری محقق شده است.

استاندار اصفهان همچنین از دفترچه‌های راهبرد شهرستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: به زودی برای همه شهرستان‌ها از جمله نایین دفترچه راهبردی تهیه و در سفر چهارم ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این دفترچه راهبردی تمامی مشخصات جغرافیایی، وسعت، مشخصات کشاورزی، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر، جاذبه‌های گردشگری، مسکن، بهداشت، فرهنگ، هنر و تمامی قابلیت‌ها و اعتبارات و میزان پیشرفت‌ها عنوان شده است.

ذاکراصفهانی تعداد پروژه‌های این شهرستان را در سال جاری 150 پروژه مهم به جز طرح‌های بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی به اعتبار 7 میلیارد و 400 میلیون تومانی شهرستان نایین اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال‌زایی در این شهرستان 178 هزار شغل در سال جاری بوده است.

استاندار اصفهان شهرستان نایین را پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دانست و عنوان کرد: این شهرستان 20 جاذبه تاریخی، 9 جاذبه طبیعی و بیش از 10 جاذبه دست‌ساز دارد که برای این منظور باید نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نایین فعال شود.

این مسئول در بخشی از صحبت‌های خود به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری در سه دوره اشاره کرد و گفت: در طول سفرهای ریاست جمهوری 180 پروژه نایین به تصویب رسید که در دور نخست 94.4 درصد، دور دوم،97 درصد و دور سوم 89 درصد مصوبات اجرایی شده است.

ذاکراصفهانی 59 پروژه را در بخش عمرانی، 32.8 درصد پروژه‌ها را در بخش فرهنگی و اجتماعی، 24.9 درصد پروژه‌ها را در بخش زیر بنایی، 22.2 درصد پروژه‌ها را در بخش اقتصادی و پیشرفت کل پروژه‌ها را 85.6 درصد عنوان کرد.

وی از اختصاص پروژه آب‌رسانی در سال 90-91 با اعتباری افزون بر 9 میلیارد تومان خبر داد و افزود: اعتباری جداگانه نیز از بخش مدیریت بحران استانداری اصفهان به امر آب‌رسانی روستاهای بدون آب اختصاص یافته است.

استاندار اصفهان پیگیری 320 واحد قطعه‌سازی در نایین، تسریع در رفع مشکلات 10 واحد صنایع کاشی‌سازی در نایین، اجرای پروژه‌های اشتغال‌آفرین و امنیت حاشیه کویر را از موارد مورد پیگیری برشمرد.

این مسئول تقویت پاسگاه انارک و چوپانان، امنیت ورودی شهید شرافت نایین، واگذاری ساختمان‌ها و زمین‌های بدون استفاده ادارات برای تغییر کاربردی به دیگر سازمان‌های بدون ساختمان و توجه ویژه و اختصاص اماکن ورزشی به بانوان، اختصاص زمین ساخت مصلی و نیز مسکن را از موارد بعدی شورای اداری این شهرستان عنوان کرد.

ذاکراصفهانی در ادامه به بخش کشاورزی نایین اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت این شهرستان مطلوب است و 60 درصد اراضی آن زیر کشت و محصولات دامی آن نیز 24.5  درصد افزایش یافته است.

استاندار اصفهان سرانه آموزشی این شهرستان را 121.3 درصد دانست و افزود: 50 درصد مراکز آموزشی این شهرستان نسبت به سال 84، که چهار مورد بوده است، افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مدیران تا فرصت باقی مانده به پایان دولت دهم پروژه‌های شاخص این شهرستان را که پیشرفت سریعی دارند به اتمام برسانند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول