اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نایین خبر داد:

آغاز کاشت جو در سطح ۳۶۰ هکتار در نایین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: کاشت جو در سطح ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان نایین آغاز شد.

آغاز کاشت جو در سطح ۳۶۰ هکتار در نایین
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، احمد رضا باقریان ظهر امروز در میان جمعی از کشاورزان در محل جهاد کشاورزی نایین اظهار داشت: جو گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن بسته به انواع مختلف آن تا یک متر می‌رسد و برگ‌های آن متناوب، باریک، دراز و به رنگ سبز تیره است و از نظر کاشت به دو دسته تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد: جو بهاره و جو پاییزه دو رقم جو موجود است که جو پاییزه که در نایین بیشتر کشت می‌شود در پاییز کاشته شده و محتاج سرمای زمستان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین تصریح کرد: در شهرستان نایین نیز کاشت جو در سطح 360 هکتار از اراضی شهرستان از نیمه مهر ماه آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد.
وی افزود: به خاطر قیمت مناسب جو، خشکسالی و کمبود نزولات جوی سال قبل و به دلیل نیاز کم آبی این محصول و مقاومت بیشتر آن به شوری در مقایسه با گندم، کشاورزان این شهرستان تمایل بیشتری به کاشت جو در زمین‌های کشاورزی خود دارند.
باقریان اظهار داشت: در سال‌های گذشته با ترویج کاشت جو در منطقه دق سرخ به ویژه مزرعه کویر که از شرایط مطلوبی برای کاشت جو برخوردار است، ارقام رودشت یا جو هسته‌ای، پنجِ شوری و پنج خشکی یا یوسف، عملکردی نزدیک به هفت تن در هکتار داشته است.
وی با اشاره به عملکرد خوب این ارقام اضافه کرد: در این راستا امسال نیز این بذور برای کاشت و تکثیر در اختیار کشاورزان خبره قرار گرفته که در سال زراعی گذشته نیز این کشاورزان با وجود شرایط حاد خشکسالی توانسته‌اند از این ارقام عملکرد به نسبت مطلوبی را برداشت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین اضافه کرد: همان‌طور که در سال‌های قبل بذر جو لاین چهار یا رقم سهیل با عملکرد 6.5 تن در هکتار در این شهرستان تولید شده و به شهرستان‌های کویری مجاور مانند اردستان، آران و بیدگل، کاشان و شهرضا ارسال شد، انتظار داریم در سال‌های آینده نیز بتوانیم بذور این ارقام را به سایر شهرستان‌ها ارسال و صادر کنیم.
وی تاکید کرد: لازم به ذکر است متوسط عملکرد جو در این شهرستان با وجود خاک و آب شور و سایر شرایط نامساعد در حدود 4هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول