اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم نایین و خورو بیابانک در مجلس:

25میلیارد تومان در جاده نایین سرمایه‌گذاری شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نایین و خورو بیابانک در مجلس گفت: جاده نایین جاده‌ای ترانزیت و استراتژیک است که تاکنون بالغ بر 25میلیارد تومان در جهت خدمت‌رسانی به مردم در این مسیر سرمایه‌گذاری شده است.

25میلیارد تومان در جاده نایین سرمایه‌گذاری شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان،  نماینده مردم نایین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسیر را مسیر پابوسی حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: هرچه در این مسیر در راستای تردد ایمن و سهولت رفت و آمد هزینه و تلاش شود برکتش نصیب مردم و نظام کشور اسلامی ایران می‌شود.
حسین حسنی جاده نایین را جاده‌ای ترانزیت و استراتژیک دانست و اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 25 میلیارد تومان در راستای خدمت‌رسانی به مردم در این مسیر سرمایه‌گذاری شده است.
وی گردنه زنجیرگاه را از نقاط صعب‌العبور و حادثه‌خیز کویر ایران خواند و ادامه داد: با همت وزارت راه و شهرسازی و زحمت‌کشان اداره کل راه و ترابری استان اصفهان نقاط حادثه‌خیز این منطقه رفع شده است.
در ادامه نیز وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کلنگ 61 کیلومتر مسیر نایین - انارک به صورت چهار خطه به زمین زده شد، اظهار داشت: مسیر فوق به صورت 10 کیلومتر به 10 کیلومتر زیرسازی و آسفالت می‌شود و در اختیار استفاده‌کنندگان و زائران آقا امام رضا (ع) قرار می‌گیرد.
علی نیکزاد هدف از این اقدام را پیشرفت فیزیکی هرچه بهتر اجرای پروژه دانست و ادامه داد: در استان اصفهان 105میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی به غیر از قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران اختصاص داده شده است و نیز 120هزار واحد مسکونی مهر با اعتبار بالغ بر 3هزار و 50میلیارد تومان انجام می‌شود.
وی در مورد قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران افزود: این پروژه با واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام است و طبق توافق به عمل آمده هزینه پروژه با فروش بلیط به نفع پیمانکار و سرمایه‌گذار تامین می‌شود.
این وزیر مدت اتمام این پروژه را سه سال ذکر کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این پروژه بالغ بر 8 میلیون یورو است که با اتمام پروژه تا زمان برگشت هزینه‌ها و اصل سود از درآمد حاصل از فروش بلیت در اختیار سرمایه‌گذار است.
مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه طول این پروژه 52 کیلومتر است، بیان داشت: با آغاز عملیات دو بانده کردن این مسیر و اصلاح قوس‌های افقی و عمودی و بسترسازی مناسب به صورت بزرگراه تدوین و 52کیلومتر به صورت چهار خطه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
هوشنگ عشایری با اشاره به اینکه تعداد پیمانکاران این پروژه دو پیمانکار است، تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک 110 کیلومتر از نایین به انارک به چوپانان به صورت دو بانده و چهار خطه به این مسیر متصل می‌شود.
وی حجم عملیات خاکریزی این پروژه را 523هزار مترمکعب و عملیات خاکریزی را 39هزار مترمکعب ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه کاهش تصادفات رخ به رخ، کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت در راستای تحقق طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و بهره‌مندی روستاها، معادن، مزارع و کارگاه‌های صنعتی منطقه از مسیر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول