اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ۲۴ ساعته گذشته؛

شهر نایین بیش از ۲۴ میلی‌متر بارندگی داشت

خبرگزاری فارس: کارشناس هواشناسی شهرستان نایین گفت: بارندگی یک شب گذشته یک سوم بارندگی کل سال زراعی گذشته بوده است.

شهر نایین بیش از ۲۴ میلی‌متر بارندگی داشت
حبیب غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نایین در ارتباط با بارندگی شدید روز قبل شهرستان نایین اظهار داشت: در طی 24 ساعت گذشته شاهد بارندگی بسیار خوبی در سطح شهرستان نایین بودیم که به دلیل فعالیت سامانه بارش‌زا جنوبی از اواسط روز شنبه در استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: فعالیت این سامانه طی امروز و فردا نیست، ادامه دارد و پیش‌بینی‌ها از فعالیت این سامانه تا پایان روز سه‌شنبه در استان حکایت دارد.
مسئول ایستگاه هواشناسی شهرستان نایین تصریح کرد: میزان بارندگی در سال زراعی امسال بسیار قابل توجه بوده است و در حدود 60 روز گذشته از سال زراعی جدید میزان بارندگی بیش از 30 میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که حدود چهار میلی‌متر بوده، حدود هفت برابر شده است.
وی با اشاره به بارندگی بسیار خوب شب گذشته شهرستان نایین اضافه کرد: در طی 24 ساعت گذشته نیز بارندگی بسیار خوبی را در سطح شهرستان شاهد بودیم که در طی این مدت بیش از 24 میلی‌متر بارندگی انجام گرفت که در نوع خود بی‌نظیر بود و به تنهایی یک سوم بارندگی کل سال زراعی گذشته بوده است.
غفوری با اشاره به میانگین ۶۱ میلی‌متری کل سال زراعی شهرستان نایین اضافه کرد: در سطح شهرستان نیز در روستای خاروان از توابع بخش مرکزی بیش از 55 میلی‌متر بارندگی گزارش شده که بیشترین مقدار بارندگی در سطح شهرستان نایین بوده است.
وی با اشاره به هفت برابر شدن میزان بارندگی شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: همچنین میزان بارندگی در روستاهای ورپشت 49.5، بلان ۴۳، الله آباد 42.3، مظفرآباد 40.2، کدنوئیه 28، هماباد 25، هندوجوئیه و بنوید 24، سهیل سپرو 17.5 و شهر انارک 18.3میلی‌متر گزارش شده است که در مجموع افزایش بسیار چشمگیری را نسبت به سال گذشته زراعی که از ابتدای مهر هر سال آغاز و در انتهای شهریور هر سال پایان می‌یابد، داشته است.
به گزارش فارس، شب گذشته در اثر بارندگی شدید بسیاری از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های شهرستان نایین و به ویژه شهر نایین دچار آبگرفتگی بسیار متعدد و شدید شد و مشکلات بسیاری را برای شهروندان نایینی ایجاد کرد که در نوع خود بی‌سابقه بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول