اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش نایین:

جشن عبادت ۵۰۰ دانش‌آموز نایینی برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین گفت: جشن عبادت حدود ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر نایینی برگزار شد.

جشن عبادت ۵۰۰ دانش‌آموز نایینی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، رضا جدیدی بعدازظهر امروز در مراسم جشن عبادت دانش‌آموزان دختر نایین در محل رواق فاطمیه آستان مقدس امام‌زاده سلطان سیدعلی(ع) این شهرستان اظهار داشت: برگزاری مراسم جشن تکلیف یکی از سنت بسیار خوب و اسلامی ما ایرانیان است که در کل کشور رواج دارد.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم این جشن تکلیف‌ها سنت بسیار خوبی است که در همه مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و در مراسم امروز حضور مادران این دختران تازه به سن تکلیف رسیده، جذابیت دیگری به مراسم امروز داده است.
مشاور استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد: در مراسم امروز می‌دیدم که دختر کوچک سوم دبستانی با عشق، ذوق و علاقه خاصی سجاده هدیه داده شده به خود را می‌بوسد و مورد احترام قرار می‌دهد که این نشان از ذوق و شوق و علاقه فطری کودکان و دانش‌آموزان ما به نماز و قرآن دارد که باید آن را بارور و به کمال رساند.
وی اضافه کرد: البته وزارت آموزش و پرورش با تمام عرض و طولش برای انجام دو کار ایجاد شده که یکی درس و علم دانش‌آموزان و دیگری دین و بینش دینی آنان است و بقیه موارد همگی حواشی و زواید است.
جدیدی با اشاره به اینکه جشن تکلیف هم در راستای ارتقای بینش دینی دانش‌آموزان برگزار می شود، ادامه داد: حال ما باید در این وزارتخانه با همکاری فرهنگیان تمام تلاش خود را در راستای ارتقای این دو مقوله انجام داده و به گونه‌ای عمل کنیم که آموزش به همراه پرورش و پرورش به همراه آموزش باشد.
در ادامه مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین گفت: رسیدن به سن تکلیف یک جشن و عید بزرگ برای دانش‌آموزان است و در این راه نخستین گام، انجام فرایض دینی به ویژه نماز اول وقت است.
احمد قاسمی افزود: در این راستا امروز افتخار داشتیم که جشن تکلیف و عبادت دختران و پسران نایینی را در دو برنامه جداگانه بسیار خوب و ارزشی در سطح شهرستان همراه با اولیای دانش‌آموزان و مسئولان شهرستان برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: در این مراسم‌های جداگانه جشن تکلیف و عبادت، حدود ۵۰۰ دانش‌آموز نایینی شرکت کردند که نیمی از این تعداد را دانش‌آموزان دختر و نیمی دیگر را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دادند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین بیان داشت: امیدواریم بر پایه برگزاری این مراسم‌ها بتوانیم راهگشای بسیار خوبی برای جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان باشیم و بتوانیم با لطف خداوند متعال و کمک اهل البیت (ع) دانش‌آموزانی ارزشی و قرانی تربیت کنیم.
قاسمی تاکید کرد: قطعا با تدابیر اندیشیده شده، نسل آینده کشور همچون گذشته، نسلی بالنده، پیرو قرآن و مکتب اسلام و حافظ و مدافع ارزش‌ها و خون شهدا هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول