اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بارش شدید برف؛

همایش چند هزار نفری بسیجیان نایین برگزار شد

خبرگزاری فارس: با وجود بارش شدید برف، همایش چند هزار نفری بسیجیان نایین با حضور پرشور اقشار مختلف بسیج برگزار شد.

همایش چند هزار نفری بسیجیان نایین برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، محمد صفری صبح امروز در جمع چند هزار نفری بسیجیان در محل آستان مقدس امام‌زاده سلطان سید علی (ع) اظهار داشت: تاریخ تحولات انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است که سازمان بسیج، زمانی تاسیس شد که ابعاد و عمق توطئه‌های استکبار جهانی برای سلطه بر ملت‌های منطقه به ویژه ملت ایران اسلامی بیش از پیش برای همه آشکار شده بود.
وی ادامه داد: شیطان بزرگ عزم خویش را در هجمه و فشار همه جانبه بر کشور جذب کرده و سودای براندازی نظام را در سر می‌پروراند و در چنین شرایط و فضایی تشکیل بسیج انجام شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نایین تصریح کرد: تشکیل بسیج در واقع انسجام بخشی به تمام توانمندی‌ها و دارایی‌های کشور در برابر فتنه گری زورمداران قلمداد شد و به فضل الهی بسیج تاکنون این نقش را به خوبی ایفا کرده و این ماندگاری، سربلندی، امنیت، عزت و اقتدار همه جانبه کشور دلیلی گویا بر این ادعاست.
وی با تاکید اینکه اخلاص و ولایتمداری یکی از ارکان مهم و پایه اصلی بسیج است، افزود: فراگیر شدن تفکر بسیجی که همان اخلاص، ایمان به هدف، بالندگی و رشد آفرینی است، اکنون در ذهن همه افراد جامعه فراگیر شده و سبب یک حرکت همسو برای تمامی جامعه گشته است.
صفری اضافه کرد: هرکدام از فعالیت‌های اقتصادی، پیشرفت‌های نظامی، دستاوردهای علمی و دیگر فعالیت‌های بخشی از بدنه جامعه را ترمیم می‌کند، اما روح حاکم بر تمام این بخش‌ها و فعالیت‌ها، تفکر بسیجی است که سبب ارتباط ناگسستنی اجزای اساسی نظام مقدس اسلامی را رقم زده چرا که یکپارچگی اعضای گوناگون جامعه ناشی از همین یگانگی افکار آنان است.
وی تاکید کرد: بسیج همان عرصه‌ای است که واژگانی همچون شعور، شور و شعف، ایمان و ایثار در آن معنا و مفهوم خویش را بازیافته است و به یمن این بازآفرینی روح بخش است که امروز فضای شهر و دیار ما از این نسیم شعف انگیز عطرآگین شده و به لطف الهی امروز بسیجیان به مرزهای آمادگی مطلوب جهت حراست و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز دست یافته‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نایین اظهار داشت: بسیج نعمت بسیار بزرگی است که در سایه حمایت امام عصر (عج) و رهبری آگاهانه خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب، متضمن منزلت و اقتدار مسلمانان و همه مظلومان جهان است؛ بنابراین با تکیه بر فرهنگ بسیجی می‌توان به قله‌های رفیع علم، دانش، اخلاص و فضایل رسیده و پله‌های کمال را یکی پس از دیگری پیمود.
وی اضافه کرد: قرآن کریم دستور می‌دهد که مسلمانان در برابر دشمن بسیج شوند و از آمادگی‌های مختلف از نظر فنون و آموزش‌های نظامی، تلاش در عرصه فرهنگ، گسترش ارزش‌های اخلاقی و انسانی، تقویت دین خدا و اجرای احکام الهی، پیروی از ولایت اهل‌البیت و ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم برخوردار شوند.
صفری با تاکید این موضوع که بسیج یک فرهنگ است، افزود: بسیج یک ذهنیت برجسته و والا در جامعه است که همین بیدار شدن، حساس بودن، انگیزه داشتن، ایمان، امید و تکیه بر هدایت الهی و اعتماد و یقین به کمک الهی قواره و چارچوب اصلی بسیج را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بسیج آینه تمام نمای انسان‌های پاک و صالح است، گفت: بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با ارزش‌ها و اعتقادات دینی دارد و فعالیت‌ها و تلاش‌های او محدود به زمان و موقعیت خاصی نیست بلکه در هر زمان و موقعیت آمادگی برای مقابله با هر نوع تهدیداتی را دارد.
صفری با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته بسیج در سال اخیر گفت: در بحث محرومیت‌زدایی امسال توسط بسیج سازندگی نایین چهار پروژه محرومیت زدایی مهم در سطح شهرستان با کمک خود مردم و کمک‌های دیگر انجام گرفته است.
وی ادامه داد: ساخت یک باب نمازخانه در روستای محمود آباد با هزینه‌ای بالغ بر700 میلیون ریال، ساخت یک باب کتابخانه در روستای مظفر آباد با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون ریال، ساخت زمین ورزشی، سرویس بهداشتی و رختکن در روستای فیض آباد با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون ریال، ساخت زمین ورزشی، سرویس بهداشتی، رختکن، حصارکشی و آسفالت در روستای مزرعه امام با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون ریال از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه بوده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نایین تصریح کرد: در زمینه کمک به محرومین نیز اکیپ‌هایی با کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مناطق محروم اعزام شدند به صورت رایگان به ویزیت بیماران و تحویل دارو به خانواده‌های نیازمند پرداختند.
وی افزود: در فصل تابستان در بحث پر کردن اوقات فراغت در تمام روستاها و پایگاه‌های بسیج با همکاری خوب آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی در زمینه اردوهای هجرت سه انجام گرفته که در این راستا بیش از 2هزار و 200 نفر روز از دانش‌آموزان بسیجی در این زمینه استفاده شد.
صفری اضافه کرد: بازسازی دو باب مدرسه، 500 دستگاه میز و نیمکت، رنگ آمیزی مساجد، اصلاح باغات، نقاشی جداول و دیگر امور در مجموع باعث صرفه جویی بیش از 300 میلیون ریال در این زمینه شد که در قالب اردوهای طرح هجرت سه انجام گرفت.
وی بیان داشت در زمینه واگذاری وام به نیروهای بسیجی در قالب وام‌های قرض‌الحسنه، عقود اسلامی، خود اشتغالی و وام مسکن بیش از شش میلیارد ریال تاکنون واگذار شده است که هنوز نیز روند واگذاری این گونه وام‌ها به بسیجیان ادامه دارد.
این فرمانده با اشاره به نهضت پایگاه سازی در سطح شهرستان در سال 90 افزود: در سال جاری نیز دو پایگاه جدید در شهر انارک برای خواهران و برادران افتتاح شد و اکنون در شهرستان نایین 89درصد پایگاه‌ها بازسازی شده‌اند که در این راه 50درصد بودجه توسط سپاه و بقیه توسط منابع داخلی و کمک‌های ادارات، ارگان‌ها و مردم تأمین شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول