اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نایین در مجلس:

استاندارد نبودن جاده‌ها دلیل وقوع تصادفات نایین است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های رسانه‌های در ارتباط با وضعیت نامناسب جاده‌های ارتباطی را رد می‌کنم، گفت: استاندارد نبودن جاده‌ها و سهل انگاری راننده‌ها دلیل وقوع تصادفات در نایین است.

استاندارد نبودن جاده‌ها دلیل وقوع تصادفات نایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسنی شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اصفهان که به دعوت اداره ارشاد اسلامی در کنار تعداد دیگری از نمایندگان در نشست صمیمانه با خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه، یکی از معضلات و مشکلات منطقه نایین و خور و بیابانک علاوه بر موضوع اشتغال و آب‌رسانی که در هفته‌های اخیر در این منطقه نمود بیشتری پیدا کرده است، وقوع سانحه‌های متعدد و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان ما و مردم در جاده‌های نایین و خورو بیابانک بوده است، شما به عنوان فردی که با اتکا به آرا مردم همین منطقه وارد مجلس شده‌اید چه اقداماتی را در این مورد برای رفع مشکل موجود انجام داده‌اید، تصریح کرد: از آن جایی که منطقه نایین و خوروبیابانک به تنهایی یک سوم مساحت استان را تشکیل می‌دهد و به عنوان مرکز کریدور ارتباطی شرق به غرب اصفهان محسوب می‌شود، روزانه با حجم زیادی از تردد وسایل نقلیه روبه رو هستیم به گونه‌ای که در روز 3هزار ترافیک خودروی سبک و سنگین را در این منطقه شاهد هستیم.
وی افزود: جاده‌های منطقه نایین و خوروبیابانک همگی به جز مسیر طریق الرضا (ع) به صورت چهار خطه است و این مسیر نیز برای چهار بانده شدن ردیف و مصوبه اجرایی دارد و قرار بود هفته گذشته وزیر راه از این منطقه بازدید داشته باشند که به دلیل حجم بالای کار موفق به حضور نشدند.
 
*ایران با آمار تصادف بالا می‌تواند بزرگ‌ترین بانک پیوند دنیا را ایجاد کند
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته وقوع سوانح و تصادفات جاده‌ای در سال به طور میانگین در کشور ما جان 27هزار نفر از هموطنان را می‌گیرد به گونه‌ای که ما اگر بانک پیوند در کشور راه‌اندازی کنیم می‌توانیم صاحب بزرگ‌ترین بانک پیوند جهان باشیم.
وی بیان داشت: وقوع سوانح و تصادفات جاده‌ای به دلایل مختلف همچون تخلفات رانندگی، نامناسب بودن وضعیت راه‌ها و جاده‌ها و نیز استاندارد نبودن تعداد زیادی از خودروها باز می‌شود.
 
*تنها 6 خودرو تولیدی در ایران مجهز به ایربک هستند
حسنی اضافه کرد: از 40 خودرو تولیدی در ایران تنها شش خودرو مجهز به ایربک هستند که این موضوع، توجه نکردن به مسایل ایمنی توسط خودرو ساطان را نیز نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه البته اداره راه و ترابری استان اصفهان در سالم کردن و استانداردسازی راه‌های استان خوب عمل کرده است و جاده‌های اصفهان از نظر بهبود کیفیت قابل مقایسه با سایر جاده‌های استان‌های دیگر کشور نیست، ادامه داد: البته عملیات اصلاح و چار بانده کردن مسیر نایین تا انارک را پیمانکار آغاز کرده است.
 
*بودن دانشکده فرش در نایین حق این منطقه و زیبنده نایین است
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه راه‌اندازی دانشگاه فرش در نایین در شرایطی که بسیاری از اساتید و دانشجویان آن بومی نیستند و با توجه به تعدد تصادفات در این منطقه در هفته اخیر شاهد کشته و زخمی شدن جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه بودیم، چه ضرورتی دارد که این دانشکده در نایین باشد، اظهار داشت: به دلیل اینکه بافت قدیمی نایین و فرش آن یادآور مناسبات جاده ابریشم بوده طرح چنین سوالی دور از انصاف است.
وی ادامه داد: بسیاری از اساتید این دانشگاه از خود نایین هستند و ما نیز به خاطر اتفاقی که افتاده متاسفیم اما نمی‌توان به این بهانه و کشته و زخمی شدن اساتید یا دانشگاه‌ها خواستار انتقال این دانشکده شد.
حسنی بیان داشت: نمی‌توان تمام دانشگاه‌ها را در مرکز استان مونوپل کرد و این دانشگاه مصوبه سفر ریاست جمهوری را دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول