اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش نایین:

34 کلاس درس چندپایه در نایین وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش نایین گفت: دانش‌آموزان نایینی در 120 کلاس مشغول علم‌آموزی هستند که از این تعداد کلاس، 34 کلاس به صورت چندپایه و مابقی به صورت تک پایه اداره می‌شوند.

34 کلاس درس چندپایه در نایین وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، احمد قاسمی ظهر امروز در همایش اعضای گروه‌های آموزشی 10 منطقه آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: همایش یک روزه اعضای گروه‌های آموزشی نواحی دو، چهار و شش شهر اصفهان و مناطق بن‌رود، جلگه، جرقویه علیا و سفلی، خور و بیابانک، کوهپایه و نایین امروز به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نایین برگزار شد.
وی افزود: در این دوره که حدود 120 نفر از حدود 10 منطقه استان شرکت دارند، فرهنگیان در هشت گروه مختلف در قالب پایه اول تا پنجم ابتدایی، چند پایه، پیش دبستانی و تربیت بدنی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای طراحی الگوهای فعال تدریس آموزشی، استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی، بیان اهداف گروه‌های آموزشی و تلاش در راستای تبادل اندیشه‌ها، افکار و تجارب همکاران در زمینه فعالیت‌های شغلی است که در طول روز و در کارگاه‌های آموزشی پیرامون آن بحث و تبادل نظر می‌شود.
وی افزود: گروه‌های آموزشی یکی از ابزارهای ارتقای کیفیت آموزش در سیستم آموزشی کشور بوده که این گروه‌ها نیز خود دارای اهداف مشخصی هستند.
قاسمی ادامه داد: تقویت روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در معلمان، ایجاد زمینه برای تبادل تجربیات، فراهم کردن زمینه مناسب برای احیای فرهنگ نوآوری، شناسایی مسائل، مشکلات و نارسائی‌های آموزشی و ارائه راهکار مناسب برای اصلاح آن، برنامه‌ریزی برای کاهش تدریجی افت تحصیلی دانش‌آموزان و نهادینه کردن ارزشیابی مستمر و نظارت جامع بر فرآیند تدریس از جمله اهداف و وظایف گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در سطح شهرستان نایین به ارائه آماری در رابطه با شهرستان پرداخت و گفت: در حال حاضر در مقطع ابتدایی در سطح شهرستان نایین 2هزار و 210 دانش‌آموز در 34 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین ادامه داد: این دانش‌آموزان در 120 کلاس مشغول علم‌آموزی هستند که از این تعداد کلاس، 34 کلاس به صورت چندپایه و مابقی به صورت تک پایه اداره می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد 450 نوآموز در پیش‌دبستانی‌های شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: بیش از 95 درصد نوآموزان شهرستان نایین جذب این آموزشگاه‌ها شده‌اند.
قاسمی افزود: در حال حاضر 20 آموزشگاه پیش دبستانی در قالب 18کلاس در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد پنج آموزشگاه به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شوند.
وی با اشاره به مشکلات فراروی گستردگی جغرافیایی شهرستان در بحث خدمات آموزشی گفت: پراکندگی و گستردگی شهرستان نایین به گونه‌ای است که فاصله بین ابتدا و انتهای منطقه آموزشی بیش از 230 کیلومتر است و چوپانان با قرار گرفتن در 175کیلومتری نایین و انارک در 80 کیلومتری نایین به این گستردگی افزوده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول