اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه کرامت

همایش سرچشمه رضوان در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز دهه کرامت همایش سرچشمه رضوان در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد.

همایش سرچشمه رضوان در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، استاد دانشگاه کاشان سه‌شنبه‌شب در این همایش با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت معصومه(س)، از ائمه اطهار به عنوان بهترین اسوه‌های عملی در تربیت جامعه نام برد و اظهار داشت: در سیره اهل بیت(ع) بهترین و مهم‌ترین کلیدهای تربیتی وجود دارد که با پیروی و اجرای این اصول بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه برطرف می‌شود.

جواد ناصح مهجور ماندن نهج‌البلاغه به عنوان غنی‌ترین کتاب تشیع را در جامعه مایه تأسف خواند و افزود: در حالی که این کتاب ارزشمند و حاوی مطالب عمیق فکری، علمی و اعتقادی مورد توجه و استفاده اندیشمندان و صاحبنظران غیرمسلمان است با کمال تأسف در بسیاری از منازل ما وجود ندارد و یا مطالعه نمی‌شود و جای آن را کتاب‌های نه تنها بی‌فایده بلکه مضر گرفته است.

وی با اشاره به پایین بودن سطح اطلاعات مذهبی بسیاری از جوانان تصریح کرد: در بسیاری از موارد اطلاعات نسل جوان ما به سمت و سویی هدایت شده که صرفاً در مورد زندگی خصوصی و کاری بازیگران سینما، بازیکنان فوتبال و امثال آن است در حالی که این مسائل در پیشرفت اخلاقی و علمی آنها هیچ سودی ندارد.

این مشاور امور اجتماعی، نقش خانواده‌ها را در جلوگیری از انحراف عقاید و تفکرات جوانان بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن با ترویج افکار و عقاید مختلف از جمله شیطان‌پرستی سعی در تهی کردن و انحراف نسل جوان دارد، خانواده‌ها باید سعی کنند با همراهی و جذب جوانان خود مانع از تحقق این اهداف شوم شوند.

وی پرهیز از تعارض و ایجاد تعادل و هماهنگی در خانواده، احترام متقابل بین والدین، فراهم ساختن زمینه بروز افکار و نظرات جوانان در خانواده و جایگزین کردن تربیت عملی به جای گفتاری را از جمله راهکارهای تربیتی در خانواده‌ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در حاشیه این همایش و همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) کانون فرهنگی مذهبی کریمه اهل بیت(ع) این شهرستان با هدف تبیین و ترویج سیره حضرت معصومه(س)، شناسایی انحرافات جامعه خواهران و تلاش برای رفع آنها و تقویت بنیه اعتقادی و علمی بانوان افتتاح شد.

مدیحه‌سرایی، اجرای سرود، کلیپ و تجلیل از ورزشکاران کاشان از دیگر برنامه‌های همایش سرچشمه رضوان بود که به همت کانون دوچرخه‌سواران امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول