اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد

اعزام 40 سفیر بانوی کرامت به سراسر کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: 40 نفر از خادمان حرم حضرت معصومه(س) با عنوان سفیران بانوی کرامت در ایام دهه کرامت به دیگر شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

اعزام 40 سفیر بانوی کرامت به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برای دومین سال با تشکیل ستاد دهه کرامت برنامه‌های این دهه را به صورت متمرکز و منسجم مدیریت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور به صورت همزمان در بقاع متبرکه و مجموعه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از برگزاری آیین‌ خطبه‌خوانی خادمان این حرم خبر داد و افزود: این آیین همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) با حضور تولیت این حرم، امام جمعه مشهد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار می‌شود.

وی به نامگذاری روز اول دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س) الگوی دختران ولایی اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف دختران همزمان با ولادت این بانوی بزرگوار در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: عنوان روز دوم دهه کرامت «کریمه اهل بیت(س)؛ اسوه بصیرت، عفت و طهارت» بوده و برگزاری میزگرد تخصصی با حضور خواهران و فعالان عرصه عفاف و حجاب در رواق حضرت خدیجه(س) و غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) از جمله برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به نامگذاری روز سوم با عنوان «قم، پایگاه بیداری و نشر مبانی و معارف اهل بیت(ع)» گفت: جشن‌های کرامت در حرم حضرت معصومه(س) و بوستان نجمه در این روز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان داشت: عنوان روز چهارم دهه کرامت «خط آل محمد؛ خط جهاد، شهادت و پیروزی» بوده و در این روز حلقه‌های معرفت، جشن بزرگ کرامت و میزگردهای علمی متناسب با موضوع روز برگزار می‌شود.

وی به نامگذاری روز پنجم دهه کرامت با عنوان «امامزادگان؛ جلوه‌های معرفت دینی» اشاره کرد و افزود: غبارروبی بقاع شاخص استان توسط خادمان حرم حضرت معصومه(س) از جمله برنامه‌های این روز است.

حسینی خاطر نشان کرد: روز ششم دهه کرامت با عنوان «شاه چراغ؛ اسوه کرامت، هجرت و مجاهدت» نامگذاری شده که تمام برنامه‌های این روز در راستای شناساندن شخصیت احمد بن موسی(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز هفتم با عنوان «حرم سوم اهل بیت(ع)؛ تجلی‌گاه ولایت‌مداری و فرزانگی» گفت: تجمع قرآن‌آموزان و تجلیل از 70 نفر از حافظان قرآنی حرم حضرت معصومه(س) در این روز انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عنوان «شهید؛ الگوی زندگی با نشاط الهی» برای این روز انتخاب شده که برگزاری ویژه برنامه شب خاطره با حضور سرداران جنگ از جمله برنامه‌های این روز است.

وی خاطر نشان کرد: «توسل به ثامن الائمه(ع)، رمز موفقیت و مقاومت در عرصه‌های نظامی و اقتصادی» عنوان روز نهم دهه کرامت بوده که برگزاری مراسم خطبه‌خوانی نیروهای مسلح در صحن جوادالائمه(ع) از جمله برنامه‌های این روز است.

حسینی با اشاره به نامگذاری دهمین روز از دهه کرامت با عنوان «عالم آل محمد؛ اسوه نخبگان، پناه نیازمندان» گفت: بازدید تعدادی از خادمان حرم حضرت معصومه(س) از بیمارستان، آسایشگاه و مجموعه بهزیستی در این روز صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: عنوان «آستان قدس رضوی؛ میعادگاه منتظران نبوی» برای آخرین روز دهه کرامت انتخاب شده که جشن تکلیف پسران در این روز به صورت نمادین برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: 40 نفر از خادمان حرم حضرت معصومه با عنوان سفیران بانوی کرامت در این ایام به دیگر شهرستان‌ها اعزام شده تا در جشن‌ها و مراسم‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های روزانه دهه کرامت گفت: نورافشانی، توزیع بسته‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه‌های این دهه است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول