اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

حضرت معصومه(س) الگوی کرامت انسانی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه و مقام حضرت فاطمه معصومه(س) از دیدگاه دین مبین اسلام، از ایشان به عنوان الگوی کرامت انسانی نام برد.

حضرت معصومه(س) الگوی کرامت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح حجاب و عفاف (مشکات) استان کردستان در سنندج، حضرت معصومه(س) را نماد و الگوی یک بانوی عفیف در مقابل همه مردان دوران خویش دانست و اظهار کرد: دختران و مادران در جامعه اسلامی باید سعی کنند تا خود را به شخصیت واقعی زن مسلمان همچون حضرت معصومه(س) نزدیک کنند.

وی بر لزوم حفظ عفت و حجاب توسط زنان در جامعه کنونی تاکید کرد و افزود: زنانی در معرض فساد جنسی قرار می‌گیرند که خود را با رفتارها و اعمال زشت و ناپسند در معرض دیدهای هوس‌آلود دیگران قرار می‌دهند و این خود عاملی برای کشت و کشتار در زمان جاهلیت بوده است.

وی با اشاره به دل‌هایی مریض، تاکید کرد: نوع نگاه و سخن گفتن زنان خود عاملی در زمینه بهره‌برداری و سوء استفاده او از سوی مردان است و این خود سرمنشأ مشکلات بسیاری برای فرد و خانواده آنان می‌شود و خداوند در آیات متعددی زنان را به حفظ حریم‌ها و نوع رفتار سفارش کرده تا از این بلایا ایمن بمانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اسلام با برنامه‌های انسان‌ساز خود نگاه‌ها را نسبت به زنان تغییر داده و آن را از نگاه جنسی و ابزاری خارج و به یک نگاه ارزشی و انسانی که می‌تواند به جایگاه والایی برسد مبدل ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی بر الگوگیری زنان امروز از بانوان برجسته و نمونه تاریخ اسلام تاکید کرد و  گفت: تاریخ اسلام زنان بزرگی را به خود دیده که هر کدام به خاطر اخلاص و پاکیشان نمونه و الگوی کاملی از انسان کمال یافته هستند.

به گفته وی، نمونه بارز زنان اسوه تاریخ بشریت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و حضرت معصومه فاطمه هستند که از نظر الگویی کامل برای زنان جهان اسلام به شمار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان حضرت فاطمه زهرا(س) را کوثر و هدیه‌ای از طرف خداوند به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دانست.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی زنان را به الگوگیری و اسوه قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه در تمام زندگی به خصوص در حفظ حجاب و عفاف اسلامی دعوت و آنان را نسبت به تفکر درباره حقیقت وجودی خویشتن فرا خواند.

وی از پیامبر(ص) نیز به عنوان اشرف مخلوقات نام برد و افزود: بقای نسل پیامبر(ص) با فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) است که در آیه مباهله نیز حضرت فاطمه زهرا(س) و خانواده آن بزرگوار نقش کلیدی دارند و این محوریت آن حضرت را بیان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به نزول سوره مبارکه کوثر بر پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: کوثر در تمامی تفاسیر مسلمانان اعم از شیعه و سنی هدیه خداوند به پیامبر اکرم(ص) و بشریت عنوان شده است و این سوره را خداوند در شب معراج به حضرت رسول(ص) عطا نمود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه با اشاره به عظمت سوره کوثر از نظر محتوایی و عمق معنایی آن با وجود کوچکی از نظر تعداد آیات به تفسیر برخی از آیات آن پرداخت و کوثر را در این سوره، حضرت زهرا(س) معرفی کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: فرزندان حضرت زهرا(س) ادامه‌دهنده نسل پاک و طاهر پیامبر(ص) است و سیره، رفتار، سخنان و فرزندانشان سر منشأ خیر هستند و تنها نسل پیامبر خاتم را از نسل دختر خود که مایه برکت است قرار داد و این نسل دارای احترام بزرگی هستند.

وی اظهار داشت: در هر نسلی یکی از فرزندان حضرت زهرا(س) سبب احیای دین بوده است و با جهل و نادانی و فساد حاکمان با توکل بر خدا قیام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان وجود رهبرانی از نسل فاطمه(س) در طول تاریخ انقلاب را افتخاری برای ملت فهیم و همیشه در عرصه ایران اسلامی دانست و گفت: طبق دستور دین مبین اسلام تنها رهبرانی درست هستند که از نسل پیامبر عظیم‌الشأن اسلام باشد و این مهم به لطف خدا در کشور ما تحقق یافته است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، رهبری جهان آینده نیز توسط امام مهدی(ع) از نسل پاک رسول اکرم(ص) از فرزندان حضرت فاطمه(ص) انجام می‌شود و وجود مبارکش آرامش و عدالت را در جهان خواهد گستراند.

وی خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی برای زنان دنیا است که کسی از جنس آنها این همه منشأ خیر و برکت شده تا جایی که در قرآن کریم از او یاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخش دیگر از سخنان خود به نگاه اسلام به شخصیت و جایگاه زنان پرداخت و گفت: جایگاه واقعی زنان با شکل‌گیری اسلام به آنان بازگردانده شده و حفظ این جایگاه تنها با حفظ شخصیت و توجه به ارزش‌هایشان امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: لازمه حفظ و پاسداری از این جایگاه ارزشی حفظ شخصیت و توجه به ارزش‌های وجودی زنان است که امروز دشمنان سعی دارند با ترویج ضد ارزش‌هایی همچون بی‌عفتی، بدحجابی و بی‌حجابی آن را مورد هدف قرار دهند.

به گفته وی، کرامت واقعی و منزلت بانوان و پیشرفت آنها در جامعه تنها در سایه تعالیم ارزشمند اسلام و حفظ شئونات اسلامی مانند حجاب و عفاف در جامعه محقق و میسر می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول