اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 37 اردبیل:

بروز مقاومت مردمی استکبار را زمین‌گیر کرده است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ظهور و بروز یک مقاومت مردمی همان طوری‌که در جنگ دشمنان ما را زمین‌گیر کرد امروز نیز می‌تواند دشمن را در عرصه اقتصادی فلج کند.

بروز مقاومت مردمی استکبار را زمین‌گیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در محل نمایشگاه رزمی، فرهنگی طریق‌القدس در شورابیل اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما در جنگ هشت ساله با مجاهدت فرزندان دلاور این دیار ابرقدرت‌های جهانی را با شکست سهمگینی مواجه کردیم و با صیانت از شرافت و وحدت و همدلی خود به دنیا ثابت کردیم که این انقلاب، انقلاب ارزشی و آرمانی است.

وی با طرح این سئوال که چرا استکبار علیه ایران اسلامی با عنصر نامطلوب خود جنگ تمام عیاری را به راه انداخت، تصریح کرد: در این اقدام نابخردانه صدام نکته‌ای ظریف نهفته است و آن اینکه صدام خواست نوکر صفتی خود را به آمریکا بیش از گذشته نشان دهد.

کریمیان خاطرنشان کرد: در حالی که کشور ما هنوز بعد از سرنگونی نظام پهلوی خودش را پیدا نکرده بود و با برخی نابسامانی‌ها روبه‌رو بود با یک جنگ تمام عیار روبه‌رو شد و صدام که شخصیتی مرموز داشت با هدف عقده‌گشایی به ایران حمله کرد تا شاید به زعم خود بتواند از این ملت باج بگیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سخت‌ترین شرایط که کودتاها و جریان‌های فتنه و ترور را پشت سر می‌گذاشتیم دشمن با حمله ناجوانمردانه خود به ایران با چراغ سبز غرب کوشید تا نهایت خفت و خواری خود را به نمایش بگذارد به طوریکه با همراهی 44 کشور تلاش کرد تا اهدافش را پیاده کند.

وی بیان کرد: در این جنگ نابرابر که اسلام و کفر رودرروی هم ایستادند 16 کشور به صورت مستقیم به صدام کمک کردند و ما در دستگیری اسرای این کشور شاهد بودیم که از کشورها و اقوام مختلف در این جنگ نابرابر حضور یافتند.

به گزارش فارس، فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ‌در حالی که در آن ایام در اوج تحریم بودیم و دشمن با تجهیزات مدرن خود حتی از تعداد نفرات و سازماندهی نیروهای ما خبر داشت ما تنها به اراده خداوند جلوی تمام ابرقدرت‌ها ایستادیم و قادر شدیم تا این جنگ را به نفع خود به پایان برسانیم.

کریمیان یکی از بهترین زمینه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس را برپایی چنین نمایشگاه‌های رزمی، فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس ما که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است اندیشه‌ای ماندگار و حرکتی بی‌بدیل است که همه باید در صیانت و نگهداری آن و انتقال به نسل آینده کوشا باشیم.

مسئول برگزاری نمایشگاه رزمی، فرهنگی طریق‌القدس افزود: ما از استانداری اردبیل، شهرداری، آب و فاضلاب، برق و جهاد کشاورزی و همچنین رسانه‌های مختلف در برگزاری این نمایشگاه قدردانی می‌کنیم و در تلاش هستیم به مدت دو هفته این نمایشگاه برای بازدید عموم دایر بوده تا خانواده‌ها بتوانند از جزئیات برگزاری عملیات طریق‌القدس آشنا شوند.

وی گفت:‌ در سناریویی که برای این نمایشگاه طراحی شده است با حفظ مناطق جغرافیایی عملیات تلاش شده است تا منطقه آبی، خاکی حورالهویزه نیز در کنار شورابیل بازسازی شود تا عملیات‌های انجام شده با نزدیکی به واقعیت‌ها برای بازدیدکنندگان قابل هضم بوده و دلپذیر باشد.

در پایان جلسه شورای اداری استان شرکت‌کنندگان و اعضای شورای اداری استان از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول