اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

جبهه استکبار در مقابل مقاومت ملت ایران به بن‌بست رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: استکبار جهانی و حامیان آن در مقابل مقاومت ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند.

جبهه استکبار در مقابل مقاومت ملت ایران به بن‌بست رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اظهار کرد: حضور در جمع هنرمندان موجب افتخار و برکت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در اصل خالق تمام جهان است و خالق آثار هنری نیز هنرمندان هستند، تصریح کرد: اثری که خلق می‌شود می‌تواند اثرگذار و تعالی‌بخش باشد و ویژگی‌های روح تعالی انسان را متجلی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: خداوند کدی در قرآن قرار داده که اگر به آن عمل کنیم در مسیر درست حرکت خواهیم کرد و آن جهاد در راه خداوند است.

وی صنعت فرهنگی را در حال رونق بیشتر دانست و ابراز کرد: اگر مجموعه‌ای کار فرهنگی را در راه خدا انجام دهد و در این راه منافع مادی نصیب آن شود مشکلی وجود ندارد.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اهمیت آثار هنری در نهادینه ‌کردن فرهنگ در جامعه، افزود: اگر بخواهیم فرهنگی نهادینه شود و عملی تبدیل به روند جاری و مورد پذیرش جامعه باشد راهی غیر از تبدیل به قالب‌های هنری وجود ندارد و اگر به قالب هنری تبدیل شود ماندگار می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه برای حمایت از هنرمندان باید به نقطه آرمانی برسیم، خاطرنشان کرد: باید به صورت همه‌جانبه از هنرمندان حمایت شود و ما از تولیدات هنرمندان در مقابله با رفتارهای زشت استکبار جهانی در قبال ساخت فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) حمایت می‌کنیم.

این مسئول اظهار کرد: استکبار جهانی و حامیان آن در مقابل مقاومت ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی با وجود اعمال فشار به بن‌بست رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی واقعیت را غیر واقعی جلوه می‌دهند، گفت: اسلام دین رحمت، صفا، مهربانی، پرورش و... است که در این مسیر حاضر نیست ذره‌ای به کسی ظلم شود.

حاذق‌نیکرو با بیان اینکه آگاهی‌بخشی مبانی دین اسلام به جهان خلاء معنویت را در انسان‌ها از بین می‌برد و موجب گرایش آنها به اسلام می‌شود، تصریح کرد: به طور یقین قرآن برای بشریت و حیات دنیوی و اخروی غیر از سخنان قرآن راه نجاتی وجود ندارد.

وی به تولید فیلمی با عنوان فتنه که توسط نماینده مجلس هلند ساخته شده بود اشاره کرد و یادآور شد: این فیلم مسئولان و مسلمانان جمهوری اسلامی ایران را به تبعیت از کتابی که به خشونت دلالت دارد، متهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه کتاب قرآن در سال 2009 در بسیاری از کشورهای اروپایی جزو پر فروش‌ترین کتاب سال معرفی شده است، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود قرآن کریم هنوز نیز از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا شناخته شده است.

وی رشد جمعیت مسلمان در کشورهای اروپایی را در حال افزایش دانست و متذکر شد: آمارها نشان می‌دهد جمعیت کشور فرانسه در سال 2025 میلادی جمعیتی مسلمان خواهد بود که دشمنان از این آمار احساس خطر کرده‌اند.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه دشمنان با تحریم‌های مختلف، جنگ، اقدام‌های جاسوسی، کودتا، جنگ نرم و... در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: قرآن برای تمام لحظه‌های زندگی و آخرت برنامه معرفی کرده است.

به گزارش فارس، از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول