اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع):

غیرت دینی مسلمانان تا نابودی استکبار خاموش نخواهد شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) گفت: آتش خشم مسلمانان هم‌اکنون دامن آمریکا را گرفته و این غیرتی است که از درون فطرت مسلمانان برخاسته و تا نابودی استکبار خاموش نخواهد شد.

غیرت دینی مسلمانان تا نابودی استکبار خاموش نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی صبح امروز در نشست سیاسی که با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه دشتی برگزار شد اظهار داشت: یکی از صفات خوب انسانی که در معارف دین نیز به آن عنایت زیاد شده است بحث غیرت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: خداوند خودش صاحب غیرت است و غیرتمند را دوست دارد، غیرت یک صفت درونی است که در روان و جان انسان به گونه‌ای است که آن چیزی که مربوط به ماست از تعرض اجانب حفظ و باید این صفت در مؤمن وجود داشته باشد.

دشتی با بیان اینکه غیرت و حمیت یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظ آن ضروری است یادآور شد: این صفت در قالب از شجاعت، بزرگ‌منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‌گیرد و یکی از ملکه‌های نفسانی انسان و سبب مردانگی است اما مرد بی‌غیرت از زمره مردان خارج است.

دشتی پاسداران را حافظان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ما هنوز در جامعه دادگاه سیار کم داریم باید کسی شاکی شود و از هفت خان رستم رد شود تا به قاضی برسد شکایتش را بکند قاضی باید در محل وقوع جرم حضور داشته باشد و همان جا اعمال حکم شود.

دشتی گفت: گناهان داخل خیابان، کوچه و بازار زیاد شده است و باید همان جا با جرم مشهود برخورد شود والا جامعه از دست می‌رود و در این زمینه مهم‌ترین مؤلفه غیرت اسلامی است.

وی افزود: غیرت در همه ابعاد وجود دارد و اگر فردی غصب مال کسی را کرد باید غیرت انسانی خودش را نشان بدهد و روایت است اگر کسی در برابر مالش کشته شود شهید است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که پاک باشد و در آن احساس امنیت کنیم باید زنان با عفت و مردان با غیرت داشته باشیم تا مفهوم واقعی اسلام را حس و به آن افتخار کنیم.

وی گفت: غیرت و مردانگی از صفات بارز و پسندیده مردان و زنان با ایمان است و ما باید نسبت به دینمان غیرت داشته باشیم.

دشتی یادآور شد: جلوی ما به پیامبر اهانت کرده و نظام اسلامی را زیر سوال می‌برند اما بی‌حساب تحمل می‌کنیم و این‌ها نشانی از کم غیرتی ما است.

وی با بیان اینکه غیرت اسلامی یکی از مهم‌ترین عناصر دینی است ادامه داد: در جنگ صلیبی دشمن از دو عنصر شراب و زن علیه مسلمانان استفاده کرد که باعث از بین رفتن مقاومت و تضعیف غیرت مسلمانان شد.

دشتی افزود: بلاهایی که امروز در جامعه ما به وجود آمده بر اثر استعمال مواد مخدر است و ابزار هجوم فرهنگی برگرفته از همین‌هاست.

وی یادآور شد: نظام استکباری خیال کرد که غیرت اسلامی از بین رفته است، از این رو به پیامبر مسلمانان توهین کرد و این باعث شد کل جهان اسلام یکباره آتش خشم خود را علیه استکبار شعله‌ور کرد و این آتش هم اکنون دامن آمریکا را گرفته است.

دشتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به جهان اسلام صادر شده است گفت: این حرکت اخیری که علیه دشمن آغاز شده است تا محو دشمنان اسلام ادامه خواهد داشت و برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اهانت اخیر به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد و خواستار پیگرد قانونی عاملان فیلم توهین به پیامبر مسلمانان شد.

دشتی خاطر نشان کرد: استکبار با راه‌اندازی ماهواره‌ها در کشورهای عربی، فیلم‌ها و سی‌دی‌های مبتذل را پخش و توزیع کرد به این خیال خام که دیگر غیرت در بین مسلمانان وجود ندارد، غافل از اینکه امت‌ها با سران آنها تفاوت زیادی دارند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول