اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اصل 90:

تحریم‌ها جز بی‌آبرویی استکبار ثمری نداشت

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های فلج کننده هیچ نتیجه و ثمری جز بی‌آبرویی استکبار به دنبال نداشته است.

تحریم‌ها جز بی‌آبرویی استکبار ثمری نداشت

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استکبار جهانی به لحاظ اقتصادی و سیاسی کشورمان را مورد آماج حملات و برخی نارسایی‌ها قرار داده است تا این ملت را از کرده خود در 33 سال گذشته پشیمان کند و در همین راستا سعی می‌کند اصول و مبانی انقلاب را به هر نحو ممکن زیر سئوال ببرد.

وی به سناریوی طراحی شده از سوی استکبار جهانی در پشت صحنه برای به تسلیم کشاندن ملت ایران اشاره کرد و افزود: آنها با تبلیغات سنگین و نفوذ در برخی از کشورهای همسایه سعی می‌کنند روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران را خدشه‌دار کنند و به لحاظ ملموس بودن مشکلات اقتصادی هر روز تحریم‌ها و قدرت تحریم‌های اقتصادی خود را تشدید می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آنها ادعا داشتند در دو ماه اول تحریم‌ها فلج کننده خواهد بود اما ایرانیان با مقاومت و ایستادگی بساط چنین تحریم‌هایی را برچیدند.

وی تصریح کرد: بخشی از نابسامانی‌های بازار ارز و طلا و مسایل اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری مسئولان و وزرای اقتصادی است.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: آنها در این راه سعی کردند حتی در تحویل کنجاله به ایران برای تامین خوراک دام و طیور کارشکنی کنند اما بعد از چند ماه مشاهده کردند این فشارها و تهدیدها ملت ایران را پرتوان کرده است.

افضلی‌فرد بیان داشت: در فاز بعدی تحریم نفتی را در پیش کشیدند تا از این طریق به اقتصاد ایران ضربه وارد کنند که در همین راستا سعی کردند صادرات 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت روزانه ایران را به هر نحو ممکن سد کرده و از آن ممانعت کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها می‌دانستند در اقتصاد ایران درآمد و تامین بخش‌های مختلف منوط به فروش نفت است اما در این مسیر نیز مشاهده کردند صادرات نفتی ایران و مشتریان آنها تغییر آنچنانی نکرده است، هرچند که در ماه‌های اول این صادرات به نصف کاهش یافت ولی بعد از اجلاس تهران سقف صادرات نفتی ما همچنان رو به صعود است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جای تاسف است که بعد از 33 سال نتوانسته‌ایم وابستگی به نفت را به حداقل برسانیم و با تقویت صادرات غیر نفتی از این مسیر بی‌نیاز شویم تا بتوانیم روی پای خود با استقلال و عزت همه جانبه بایستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول