اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه از افتتاح خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران به‌زودی خبر داد و گفت: این خط آهن به موازات دریای خزر کشیده می‌شود.

خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین مهمانپرست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه خطوط دیگری به خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران وصل می‌شود، اظهار کرد: رئیس جمهور در مراسم ریل‌گذاری داخلی خط آهن مذکور شرکت داشت.

وی اجرای خط فیبر نوری، جاده، خطوط انتقال انرژی و شبکه‌های مختلف را از جمله خطوط مسیر قزاقستان ـ ترکمنستان – ایران عنوان کرد و افزود: ایران با کامل شدن مسیر مذکور به مهم‌ترین نقطه کریدور شمال ـ جنوب و شرق به غرب تبدیل می‌شود.

مهمانپرست جابه‌جایی 10 میلیون تن کالا را از مزیت‌های کریدور شمال ـ جنوب دانست و تصریح کرد: کشور روسیه نیز به خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران وصل می‌شود و با این اتفاق ایران در مهم‌ترین بخش کریدور شمال ـ جنوب قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به اتصال خط آهن کشور چین به قزاقستان، ابراز کرد: خط آهن چین از طریق قزاقستان به گرگان در شمال ایران متصل می‌شود.

وی به ارتباط خط آهن ایران از طریق ترکیه به اروپا اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر شمال ـ جنوب و شرق به غرب جهان از ایران عبور می‌کند و این امر برای کشور یک فرصت است.

مهمان پرست کریدور شمال ـ جنوب را فرصتی برای ایجاد سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های مختلف خواند و بیان کرد: امیدواریم گیلان با تحرک قابل توجه بتواند در ارتقای کیفیت زندگی مردم نقش داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گیلان دارای افرادی مستعد بسیار است، خاطرنشان کرد: توانایی‌های گیلان در تمام کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خواستار جایگاه دفتر وزارت امور خارجه در گیلان شد و یادآور شد: دفتر گیلان باید از امکانات بهتری برخوردار باشد تا بتواند بهترین تسهیلات را برای مردم فراهم کند.

مهمانپرست کشورهای آسیای مرکزی را دارای فرصت‌های بسیار برشمرد و اذعان کرد: استفاده از فرصت‌های کشورهای آسیای مرکزی نیازمند برنامه‌ریزی و توانمندی‌های بخش خصوصی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه انتظار ملت ایران را عبور از وضعیت کنونی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها عنوان کرد و افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی موجب جهش اقتصادی در کشور می‌شود.

وی بر تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی برای صادرات کالا و خدمات به‌ویژه در کشورهای همسایه باید تقویت و تشویق شود.

مهمانپرست با اشاره به کشور قزاقستان، اظهار کرد: کشور قزاقستان با 15.5 میلیون نفر جمعیت تا 10 سال آینده به یک میلیون نفر نیروی متخصص نیاز دارد و گیلان در این زمینه می‌تواند بسیار تلاش کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فاصله بندر اکتائو در قزاقستان تا بنادر ایران در دریای خزر را 700 کیلومتر دانست و تصریح کرد: شرکت‌های فعال در قزاقستان باید جزو 10 کشور برتر جهان در دانش فنی باشند و ایران در بخش‌های مختلف این توانمندی را دارد.

وی اتمام پروژه‌ها طبق قرارداد را از دیگر موارد در اجرای طرح‌ها در قزاقستان خواند و بیان کرد: شرکت‌های خصوصی ایرانی در قزاقستان موفق عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول