اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب خبر داد

بهره‌برداری از پایانه حمل و نقل ترکیبی راه‌آهن شمال‌غرب

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در آینده نزدیک پایانه حمل و نقل ترکیبی مواد نفتی راه‌آهن شمال‌غرب به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پایانه حمل و نقل ترکیبی راه‌آهن شمال‌غرب

محمدرضا قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با راه‌اندازی پایانه حمل و نقل ترکیبی مواد نفتی راه‌آهن شمال‌غرب درآمد مطلوبی عاید راه‌آهن شمال‌غرب می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پایانه زمینه اشتغال برای افراد فراهم می‌شود، افزود: این پایانه با اعتبار 40 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو رم قطار مسافربری از تهران به زنجان و بالعکس از فعالیت‌های انجام شده از طریق راه‌آهن شمال‌غرب کشور است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار زنجان به مشهد و قزوین به مشهد از برنامه‌های راه‌آهن شمال غرب محسوب می‌شود، افزود:‌ راه‌اندازی قطار زنجان ـ مشهد از یک روز در میان به همه روزه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از افزایش تعداد مسافران جابه‌جا شده از راه‌آهن شمال غرب خبر داد و افزود: در حال حاضر 4 میلیون نفر از این مسیر جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش حوزه استحفاظی استان‌های قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با افتتاح حوزه استحفاظی میاندوآب این حوزه افزایش یافته است.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر 90 کیلومتر به حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌غرب اضافه شده است، خاطرنشان کرد:‌ با راه‌اندازی این حوزه آذربایجان‌غربی به شبکه ریلی کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان مسافرت مردم به سوریه و ترکیه از طریق راه‌آهن شمال‌غرب میسر شده است، افزود: مشکلی برای جابه‌جایی هموطنان در این حوزه وجود ندارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به احداث پاساژ زیرگذر و روگذر سکوی مسافری زنجان یادآور شد: احداث 21 دستگاه زیرگذر از برنامه‌های اداره کل است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم زیرگذرهای هم‌سطح به غیر هم‌سطح تبدیل شده است، افزود: با اجرای زیرگذرهای غیر هم‌سطح ترافیک در این محدوده روان می‌شود.

قربانی از احداث دیواره حریم در برخی مناطق راه‌آهن شمال‌غرب از جمله زنجان، قزوین، مراغه و میانه خبر داد و گفت: با احداث این دیواره حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌غرب مشخص می‌شود.

وی از امکان دسترسی مسافران به اینترنت پر سرعت در راه‌آهن شمال غرب خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این اینترنت، مسافران از وقت خود به نحو مطلوبی استفاده می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به احداث ایستگاه تاکستان خاطرنشان کرد: تجهیز آمفی‌تئاتر شهید مطهری و سالن ورزشی شهدای راه‌آهن از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

وی از بهسازی به طول 85 کیلومتر از «کهن دژ» تا «قروه» خبر داد و یادآور شد: این برنامه در طول سه ماه اجرایی شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول