اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور خبر داد

آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن تهران ـ زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور از آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن تهران ـ زنجان خبر داد و افزود: این پروژه از پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه‌آهن شمال‌غرب است.

آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن تهران ـ زنجان

محمدرضا قربانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: راه‌اندازی دو رام قطار مسافربری پردیس در محور زنجان ـ تهران و بالعکس از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده در اداره کل راه‌آهن شمال غرب است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار مسافربری مستقیم زنجان ـ مشهد، قزوین ـ مشهد و بالعکس از پروژه‌های مهم اداره کل است، افزود: افزایش تعداد مسافران جابه‌جا شده از 2 میلیون و 412 هزار و 784 نفر در سال 84 به 3 میلیون و 820 هزار و 88 نفر در سال 90 از برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با اشاره به افزایش حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌غرب از سه استان به چهار استان تصریح کرد: این حوزه از طریق اتصال راه‌آهن میاندوآب به خطوط سراسری انجام شده است.

وی با بیان اینکه امکان مسافرت شهروندان به کشورهای ترکیه و سوریه از طریق راه‌آهن زنجان به منظور معرفی ایستگاه راه‌آهن زنجان به عنوان ایستگاه باز بین‌المللی از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این اداره کل است.

قربانی ادامه داد: احداث پاساژ زیرگذر و سکوی مسافری در ایستگاه‌های زنجان، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، میانه، خراسانک و سهند از برنامه‌های انجام شده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث 21 دستگاه پل زیر گذر در طول مسیر استحفاظی از برنامه‌های اداره کل در هفت سال گذشته است، خاطرنشان کرد: احداث دیوارهای حریم در ایستگاه‌های زنجان، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، میانه، خراسانک و سهند در چند سال گذشته اجرایی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با اشاره به احداث ساختمان جدید پلیس راه در ایستگاه‌های زنجان، میانه و مراغه یادآور شد: این ایستگاه‌ها از طریق راه‌آهن شمال‌غرب کشور احداث شده است.

وی از امکان دسترسی رایگان مسافران به اینترنت پر سرعت بی‌سیم در سالن‌های انتظار ایستگاه‌های زنجان، قزوین و مراغه خبر داد و گفت: افزایش تن کیلومتر بار خالص حمل شده از بیش از 193 میلیون تن از سال 84 به 391 میلیون تن با افزایش 100 درصدی از فعالیت‌های مهم این اداره است.

قربانی از احداث سالن انتظار تاکستان، تکمیل و تجهیز سالن آمفی‌تئاتر شهید مطهری و سالن ورزشی شهدای راه‌آهن شمال‌غرب کشور در زنجان خبر داد و گفت: انجام بهسازی به طول 85 کیلومتر از ایستگاه‌های کهن‌دژ تا ایستگاه قروه از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی با اشاره به احداث پایانه حمل ترکیبی فرآورده‌های نفتی، ایستگاه راه‌آهن مراغه با ظرفیت بارگیری یک میلیون تن در سال خاطرنشان کرد: احداث دو دستگاه پل فلزی عابرپیاده در داخل ایستگاه‌های زنجان و مراغه از دیگر پروژه‌های انجام شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این اداره کل یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن تهران ـ زنجان و احداث ترمینال مسافری شماره دو ایستگاه راه‌آهن زنجان از پروژه‌های در حال اجرای این اداره کل است.

وی با بیان اینکه احداث سالن جدید ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره از برنامه‌های در حال اجرا است، افزود: احداث سالن مسافری ایستگاه راه‌آهن هشترود و احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت، میاندوآب ـ مهاباد و اتصال آن به خطوط سراسری کشور و راه‌آهن شمال‌غرب از پروژه‌های در حال اجرا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول