اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعتبار 120 میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن گیلان

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال برای پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ‌ـ آستارا مبلغ بالغ بر 120 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

اعتبار 120 میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن گیلان

علیرضا محفوظی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره حوزه انتخابیه شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ‌ـ آستارا را یکی از پروژه‌های مهم بین‌المللی دانست.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه ابعاد بین‌المللی دارد، اظهار داشت: راه‌آهن گیلان کریدور شمال‌ـجنوب و غرب‌ـشرق را به هم متصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه راه‌آهن مذکور در سال جاری بالغ بر 120 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، تصریح کرد: سال گذشته این پروژه 96 میلیارد تومان اعتبار داشت و علاوه بر آن از محل اوراق مشارکت نیز اعتباراتی به این راه‌آهن تزریق می‌شود.

محفوظی درباره اعتبارات آسفالت راه‌های روستایی عنوان کرد: سال گذشته 316 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار روستایی تخصیص یافته بود که این مبلغ در سال جاری به 319 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون پارلمانی وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام راه‌های روستایی بالای 50 خانوار آسفالت شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه کاره اساسی این شهرستان‌ها، احداث بندر در منطقه طوالش را مستلزم امکان‌سنجی و مطالعه دانست.

این مسئول افزود: پیرو پیگیری‌های این نماینده و دستور وزیر و بازدیدهای مسئولان کشوری و استانی در راستای افزایش ضریب برخورداری این منطقه اقدام‌های موثری صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان 25 تختخوابی شهرستان رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: پیرو جلسه و مذاکراتی که با مقام وزارت راه و شهرسازی به عمل آمد، مشکلات و مسایل مربوط به ساختمان بیمارستان رضوانشهر، جاده‌ها و راه‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه و احداث ساختمان اداره‌ها در این شهرستان‌ها بیان و بر ضرورت برطرف شدن مشکلات این پروژه‌ها تاکید شد.

محمود شکری با اشاره به اینکه پیرو مذاکرات مذکور معاونان وزیر راه و شهرسازی در منطقه حضور یافتند، تصریح کرد: آنها از نزدیک موضوعات را بررسی کرده و در راستای ارائه راهکارهای عملی اقدام می‌کنند.

وی عدم برخورداری مردم رضوانشهر از امکانات درمانی را ظلم بزرگی در حق مردم این شهرستان دانست و متذکر شد: باید هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

به گزارش فارس، محفوظی به همراه شکری و معاون استاندار گیلان از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال در حویق‌ روستای قروق ‌ـ پل اسالم و کنارگذر این بخش و بیمارستان در دست احداث رضوانشهر و پروژه‌های شهرستان ماسال و بخش شاندرمن بازدید کردند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول