اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه ساخت و توسعه حمل و نقل همدان:

بهره‌برداری از راه‌آهن تهران ـ همدان 260 میلیارد تومان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل همدان گفت: تاکنون 134 میلیارد تومان برای راه‌آهن تهران ـ همدان هزینه شده و حدود 260 میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

بهره‌برداری از راه‌آهن تهران ـ همدان 260 میلیارد تومان نیاز دارد

محمود دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: راه‌آهن تهران ـ همدان به طول 418 کیلومتر است که 268 کیلومتر آن شامل راه‌آهن تهران ـ همدان می‌شود.

وی با بیان اینکه 18 ایستگاه در مسیر راه‌آهن تهران ـ همدان تعبیه شده است، افزود: عملیات اجرایی ساختمان ایستگاه راه‌آهن تهران‌ ـ همدان که در رباط شورین قرار دارد شروع شده و بالاست‌ریزی مسیر در حال انجام است.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان با اشاره به پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان بیان داشت: این پروژه بالای 80 درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان 400 میلیارد تومان است که تاکنون 134 میلیارد تومان هزینه شده و حدود 260 میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

دهقان با بیان اینکه هر پروژه عمرانی در هر منطقه‌ای که اجرا شود اشتغال‌زایی را به دنبال دارد، اضافه کرد: طرح راه‌آهن تهران ـ همدان در قالب کریدور شرق به غرب تعریف شده که با توجه به منابع دولتی، اوراق مشارکت و اعتبارات طرح مهر ماندگار پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دهم شاهد بهره‌برداری از این طرح به عنوان چهارراه ریلی در غرب کشور با محوریت استان همدان باشیم.

وی ابراز داشت: حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از ارکان عمده در هر اجتماعی به شمار می‌رود که تأثیر بسزایی در اقتصاد، گردشگری و مدیریت بحران دارد.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل همدان با اشاره به پهناور بودن ایران اسلامی عنوان کرد: احداث راه‌آهن در کشور ما کاملاً ملموس بوده و توسعه شبکه ریلی در کشور ما می‌تواند موجب گسترش در زمینه‌های مختلف شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به احداث 10 هزار کیلومتر راه‌آهن طی 100 سال گذشته خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دولت دهم مجری احداث 10 هزار کیلومتر پروژه ریلی است که با توجه به تعامل خوب بین مسئولان و همکاری مجموعه استان و اختصاص اعتبارات امیدواریم شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر راه‌آهن تهران ـ همدان باشیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول