اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

مردم تعالیم دینی را از دین‌شناسان دریافت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه گاهی دین به دست کسانی افتاده که دین‌شناس نیستند، گفت: مردم تعالیم دین را از دین‌شناسان دریافت کنند.

مردم تعالیم دینی را از دین‌شناسان دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، حجت‌الاسلام فرجی در مراسم عزاداری امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه نباید دین را به دست هر کسی داد، اظهار داشت: دین کارشناس می‌خواهد.

وی افزود: امام خمینی (ره) بیان می‌کرد که مردم معمّم نمی‌خواهند، بلکه عالِم می‌خواهند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان تصریح کرد: مردم به دنبال این هستند که دین را از زبان عالِم بشنوند و امام می‌فرمود اگر علم ندارید عمّامه هم بر سر خود نگذارید.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی دین به دست کسانی افتاده که دین‌شناس نیستند، ابراز داشت: دین را باید از دین‌شناس گرفت.

فرجی در ادامه با بیان اینکه دنیا هم دارای لذت و هم دارای سختی است، گفت: پیامبران در دنیا بوده و نزول ملائکه و شب قدر نیز در دنیا است.

وی افزود: اگر کسی بدی دنیا را بگیرد بد عمل کرده و اگر کسی به دنبال لذت‌های معنوی دنیا باشد علاوه بر لذت دنیا برای آخرت خود نیز توشه‌ای آماده کرده است.

امام جمعه موقت زنجان اضافه کرد: همه پیامبران و علما همه چیز خود را از دنیا دارند و ما نیز باید با گام برداشتن در مسیر اطاعت الهی به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا وقتی چیزی را نمی‌دانیم به دین نسبت می‌دهیم، بیان داشت: خطبه غدیر جامع‌ترین و گویاترین خطبه‌ای است که پیامبر(ص) در تمام عمر خود خوانده‌ است.

فرجی با اشاره به مسئله چگونگی رسیدن به آرامش در کلام پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: همگان باید همدیگر را دوست داشته و امانت یکدیگر را بازگردانند.

وی گرامی داشتن مهمان را از دیگر عوامل دستیابی به آرامش عنوان و تصریح کرد:‌ مهمان زمان ورود خود به منزل آرامش آورده و هنگام رفتن بلا را با خود می‌برد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان افزود: دوری از حرام، هدیه دادن به همدیگر و اهل نماز بودن از دیگر عوامل رسیدن به آسایش در کلام پیامبر اعظم (ص) است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول