اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنوز وانت سرویس دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان است

فاصله شمالی‌ترین مدرسه استان تا جنوبی‌ترین مدرسه 1200 کیلومتر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان فاصله یک مدرسه در شمالی‌ترین نقطه و یک مدرسه تا جنوبی‌ترین نقطه استان را هزار و 200 کیلومتر عنوان کرد که این فاصله به اندازه فاصله استان‌های قزوین تا مشهد می‌شود و گفت: هنوز دانش‌آموزان دختر و پسر با وانت جابه‌جا می‌شوند.

فاصله شمالی‌ترین مدرسه استان تا جنوبی‌ترین مدرسه 1200 کیلومتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، غلامرضا محمد قاسمی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: تغییرات گرافیکی و تصویری کتاب‌های درسی دوم و ششم ابتدایی انجام شده و کتاب‌های جدیدالتألیف پایه‌های دوم و ششم ابتدایی امسال برای نخستین بار است که به جای اجرای آزمایشی، اجرای قطعی می‌شود.

وی افزود: برای همین منظور در استان برای کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی، معلم آموزش دیده و سی‌دی 46 ساعته تهیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای این پایه‌ها 300 معلم برای 3 هزار کلاس آموزش دیده‌اند و برای اجرای طرح 3-3-6 تمامی امکانات فراهم شده و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

محمد قاسمی بیان داشت: تمام کتب درسی به مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌ها و بخش‌ها ارسال شده و ابلاغ تمام فرهنگیان در مردادماه صادر و مکان خدمت آنها نیز مشخص شده است.

وی به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: فرهنگیان از مقطع کارشناسی تا دکترا می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 550 هزار دانش‌آموز در شش هزار مدرسه و 25 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند و 35 هزار فرهنگی کار تدریس را انجام می‌دهند.

محمد قاسمی فاصله یک مدرسه در شمالی‌ترین نقطه و یک مدرسه تا جنوبی‌ترین نقطه استان را هزار و 200 کیلومتر عنوان کرد که این فاصله به اندازه فاصله استان‌های قزوین تا مشهد می‌شود که در آنجا از هشت استان باید گذر کرد.

وی بیان داشت: دو هزار جلسه از سطح مدرسه از آذرماه سال گذشته تاکنون گرفته شده و 32 کمیته راهبردی و یک ستاد برای طرح 3-3-6 در استان تشکیل شده است.

40 هزار دانش‌آموز در نیکشهر تحصیل می‌کنند

سرپرست فرمانداری نیکشهر هم در این جلسه خواستار افزایش اعتبارات طرح روستا مرکزی شد و اظهار داشت: اعتبارات ناچیز است و هنوز دانش‌آموزان دختر و پسر با وانت جابه‌جا می‌شوند که لازم است فکری به حال آنان بشود.

مهدی سرحدی گفت: در شهرستان نیکشهر 40 هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

وی راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی دخترانه در پنج نقطه شهری شهرستان، تأمین امکانات لازم برای طرح 3-3-6 و حصارکشی و برق‌رسانی و آبرسانی به مدارس، رسیدگی به سواد و سوادآموزی نهضت در روستاها، بازسازی مدارس تخریب شده، تأمین نیروی انسانی متخصص برای رشته‌های علوم پایه، تأمین معلم و دبیر فیزیک، احداث فضاهای آموزشی و اختصاص امکانات مورد نیاز و استاندارد را مورد تأکید قرار داد.

روسای آموزش و پرورش مناطق نیز با تشریح عملکرد ادارات، آمادگی خود را برای اجرای طرح 3-3-6 اعلام کردند.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر هم به جایگاه علم اشاره کرد و گفت: کیفیت آموزش باید خوب باشد تا فرزند خوب تربیت و برای ساخت ایران مفید واقع شوند.

مولوی عبدالله وحیدیفر از عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: در موقع عزل یک مدیر باید جایگاه و شخصیت وی محفوظ بماند و طبق روال اداری و با کمترین خدشه به موقعیت وی جابه‌جا شود و به نامه‌نگاری عده‌ای توجه نکنند.

بخشداران تابعه و رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر نیز بر رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان تأکید کردند و خواستار حل آنان شدند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول