اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

8 سال دفاع مقدس بر پیشانی ایران می‌درخشد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: دلاور مردی‌های آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در پیشانی جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد و قدرت این کشور را تا ابد به رخ جهانیان کشیده است.

8 سال دفاع مقدس بر پیشانی ایران می‌درخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در اولین یادواره شهدای جهاد‌گر استان اردبیل " سنگر‌سازان بی‌سنگر " اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا برای کشور ایران اسلامی و ما مردم و مسئولان بسیار ارزشمند است و نقطه قوتی در جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

وی تفکرات ارزشمند شهدای انقلاب را سبب پیروزی‌های پی‌ در پی کشور اسلامی‌مان اعلام کرد و یادآور شد: اعتقادات اسلامی ما سبب شد تا ملت به این درجه از پیروزی نائل شوند که چشم جهانیان را خیره کنند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: پیر فرزانه انقلاب بر اساس اعتقادات اسلامی پای به میدان گذاشت و بر همین اساس مردم نیز به پیروی از وی به اسلام و انقلاب گرویده و بر پایه اعتقادات اسلامی انقلاب پیروز شد.

نیکزاد گفت‌: اما دشمنان که به این موضوع اشرافیت نداشتند اینگونه تحلیل کردند که پیروزی ایران در سال 57 بر اساس شانس و احتمالات بود اما در پی انقلاب و با وقوع هشت سال دفاع مقدس ابرقدرت‌ها فهمیدند که چه اشتباهی در مورد ایران مرتکب شده‌اند و به قدرت بزرگ این کشور پی بردند.

این مسئول تاکید کرد: صدام مامور حمله به ایران شد و این در حالی بود که آنها اطمینان داشتند که طی یک هفته صدام در پایتخت خواهد بود و این دلیلی نداشت جز اینکه به عزم راسخ ایران پی نبرده و پیروزی‌های پی در پی ما را احتمالات و شانس تلقی می‌کردند آنها فکر می‌کردند ایران بعد از انقلاب چیزی ندارد و ارتشی نیست که بتواند با آنان مقابله کند بنابراین با این اندیشه خام به ایران حمله کرده و هشت سال در باتلاقی که دلیر‌ مردان ما برای عراق درست کرد دست و پا زده و در نهایت ناکام بیرون آمدند.

استاندار اردبیل هشت سال دفاع مقدس را نقطه اوج و اعتلای ایران اسلامی دانست و افزود: هشت سال در پیشانی جمهوری اسلامی می‌درخشد و در این مدت که ایران دچار جنگ تحمیلی بود قدرت ما به حدی رسید که امام وقتی اراده کرد جنگ تمام شد.

نیکزاد بیان داشت: ما امروز با افتخار از هشت سال دفاع مقدس یاد می‌کنیم چراکه هنوز هم با یادآوری آن روزها بسیاری در بهت و حیرت فرو می‌روند که چطور شد کشوری همچون ایران که تازه در آن انقلاب صورت گرفته است در مقابل 46 کشور بایستد.

وی رزمندگان دیروز را سازندگان امروز ایران اسلامی خطاب کرد و ادامه داد: جنگ هنوز هم ادامه دارد عرصه و نحوه جنگ عوض شده و شیطنت دشمنان هر روز تکرار می‌شود تحریم و شیطنت‌ها در راستای مبارزه با فلج کردن کشور ماست اما زهی خیال باطل، که کشور ما روز به روز مقتدر‌تر شده و به برکت این یادواره‌ها و انتقال ارزش‌های شهادت ما مسیر پیشرفت را پیش‌رو داریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امروز 1+5 حرفی برای گفتن در مقابل ایران ندارد و چه سعادتی بالاتر از این که در اجلاس سران عدم تعهد همه به چشم خود مشاهده کردند تحریم‌ها اسباب‌بازی در دست ایران است و با دور زدن آن باز هم استکبار زمین‌گیر خواهد شد.

نیکزاد افزود: تحریم‌کنندگان ما از روحیه جهادی ایرانیان خبر ندارند که اگر چنین بود خود را چنین مضحکه و رسوای جهان نمی‌ساختند.

این مسئول عنوان کرد:‌ در عرصه‌های مختلف امروز کشور ما به جایی رسیده است که همه را انگشت به دهان گذاشته ولی ما به آن راضی و قانع نیستیم و روند توسعه‌ای ما باید با شتاب هر چه تمام‌تر ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود یادواره شهدا را میثاق با ارزش‌های انقلاب و حفظ اصول نظام اعلام کرد و اظهار داشت: شهدای ما ره صد ساله را یک شبه رفته و به عروج ملکوتی رسیدند و راه سعادت و پیشرفت را بر ما گشودند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول