اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان "یادی از آن روزها"

‌جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان خبر داد.

‌جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی جلالی‌فراهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با عنوان "یادی از آن روزها" 25 آبان در اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره همزمان با عملیات آزادسازی سوسنگرد و با هدف جمع‌آوری خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان ساخت: این جشنواره در موضوعات اعزام به جبهه‌ها، بمباران شهرها، پشتیبانی در جبهه‌ها، رزمندگان و ایثارگران برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند خاطرات خود را تا 30 مهر ماه به اداره کل بنیاد حفظ آثار استان ارسال کنند.

جلالی‌فراهانی با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر خاطرات دفاع مقدس هنرمندانه به نسل حاضر و نسل آینده انتقال شود، ماندگاری آن برای همیشه باقی خواهد بود.

وی خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی را موجب ماندگاری تاریخ دفاع مقدس دانست و بیان کرد: با توجه به جنگ نرم دشمنان خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس می‌تواند نقش مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: برگزاری این جشنواره زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان جان بر کف و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید و ادامه حرکت رزمندگان را دنبال می‌کند و در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی برای کسانی که به دنبال درک حقیقت از دفاع مقدس هستند، نقش مهمی را ایفا ‌می‌کند.

جلالی‌فراهانی تاکید کرد: ارتقای بینش و آشنایی نسل جوان با آرمان‌ها و اندیشه‌های جوانانی که هشت سال غیورانه جنگیدند از ضروریات جامعه امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در مهم‌ترین مرحله پس از جنگ، یعنی تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ آن به نسل جوان، مسئولیت سنگینی بر عهده متولیان امر است گفت: دفاع مقدس جلوه‌های ایثارگری را به نمایش گذاشت و ثبت و ضبط وقایع آن دوره بهترین وسیله برای انتقال این فرهنگ و ارزش‌هاست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه در دنیا انسان‌هایی وجود دارند که از نظر اعتقادی با ما بیگانه‌اند اما دفاع مقدس را درک می‌کنند و در مورد عظمت آن تاب سکوت ندارند بیان داشت: دشمن توجه وی‍‍ژه‌ای به فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های آن دارد و در راستای تضعیف آن حرکت می‌کند که باید با برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های این هفته توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول