اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کامیاران:

آثار و برکات دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار کامیاران تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را ضروری خواند و گفت: آثار و برکات این حماسه تاریخی باید برای جوانان بازگو شود.

آثار و برکات دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کریم پیری صبح امروز در جلسه هماهنگی و تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کامیاران، اظهار کرد: دفاع مقدس قطعه پر افتخاری از تاریخ انقلاب ایران اسلامی و ریشه در مبانی فرهنگی و دینی این ملت آزاده دارد.

به گفته وی، حماسه بزرگ دفاع مقدس برگ زرینی در افتخارات ملت شهیدپرور ایران و الگویی کامل برای حرکت‌های بزرگ در جهان اسلام است.

معاون فرماندار کامیاران خاطرنشان کرد: خالقان دفاع مقدس انسان‌های ایثارگر و از خود گذشته‌ای بودند که برای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابیمان بی‌هیچ چشمداشتی بزرگ‌ترین حماسه‌ها را خلق و نام خود را برای همیشه بر تارک تاریخ حک کردند.

به گفته پیری، دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه بارزی از استقامت و عظمت ملت ایران در برابر جهان ظلم بود و باید به بهترین شکل به نسل جوان معرفی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامده است، اظهار کرد: انقلاب ایران ثمره ایثار و از خودگذشتگی هزاران شهید گلگون‌کفنی است که در طول جنگ تحمیلی و قبل از آن به دست دشمنان این مرز و بوم به شهادت رسیدند.

به گفته معاون فرماندار کامیاران، پاسداری و حراست از خون پاک شهیدان و ارزش‌های دینی و انقلابی ایران با توجه به هجمه‌های نرم و روزافزون دشمنان وظیفه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی با توجه به هجمه‌های نرم دشمن بسیار حساس‌ و سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: تنها با ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و شهدا در جامعه می‌توانیم پیروز این میدان باشیم.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌های متنوعی در سطح شهر و روستاهای شهرستان کامیاران در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: به منظور بهره‌مندی عموم مردم از این برنامه‌ها تنوع خاصی در ویِژه برنامه‌های امسال گرامیداشت دفاع مقدس ایجاد شده است.

پیری از آمادگی تمامی دستگاه‌ها و ادارات کامیاران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته مقدس در این شهرستان خبر داد و افزود: برگزاری همایش و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و جهاد و رژه موتوری و پیاده نیروهای نظامی از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان کامیاران است.

به گفته معاون فرماندار کامیاران، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، اکران فیلم دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره‌نویسی، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده گرانقدر شهیدان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان کامیاران است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول