اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

10 هزار مسکن مهر هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط در حوزه مسکن مهر 10 هزار واحد مسکن را در جای جای استان اردبیل همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح کنیم.

10 هزار مسکن مهر هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: 6 هزار واحد از این تعداد خود مالکین و 4 هزار واحد نیز به صورت مسکن متمرکز است که در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد،‌ خلخال و نمین به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر با 100 درصد وضعیت تکمیلی و قابل استفاده به بهره‌برداری می‌رسد،‌ خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن مهر را با دارا بودن ساختمان تکمیل شده، آب، فاضلاب، برق و گاز و حداقل زیر‌ساخت در محوطه‌سازی افتتاح می‌کنیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: از دستگاه‌های ذیربط در این حوزه انتظار داریم تا در تکمیل و افتتاح پروژه‌ها یاریگر ما بوده و ما در سفرهای شهرستانی نیز از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد.

نیکزاد از مدیرکل راه و شهر‌سازی استان خواست تا برای جلسات شورای مسکن بانک‌های عامل و مدیریت ثبت اسناد استان را نیز دعوت کند تا با همفکری‌ بتوان این مجموعه‌ها را به شکل کامل به بهره‌برداری رسانده و معایب احتمالی را برطرف کرد.

مصالح مورد نیاز بازسازی مناطق زلزله از استان تامین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به همت و تلاش بنیاد مسکن استان به عنوان ستاد معین مستقر در شهرهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی اشاره کرد و بیان داشت:‌ بهتر است مصالح مورد نیاز از طریق شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی استان با نرخ مناسب تامین شود.

استاندار اردبیل فعالیت این ستاد را فرصتی مناسب برای مهندسان جوان دانست تا ضمن کار‌آموزی فرصتی برای اشتغال پیدا کنند تا با نشان دادن توان خود در بازسازی و عملکرد ویژه خود در جذب بنیاد مسکن در اولویت قرار گیرند.

نیکزاد همچنین بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر را یادآور شد و افزود: بانک‌های عامل باید در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی با نرخ مصوب اقدام کنند و ما به صورت هفتگی آمار معرفی‌ها و انعقاد قراردادها و پرداخت‌ها را از طریق بانک‌ها و بنیاد مسکن جویا می‌شویم.

وی تاکید کرد: در این جلسه توافق کردیم تا بنیاد مسکن 70 درصد سهمیه خود را تا آخر مهر ماه به بانک‌ها معرفی و بانک‌ها نیز تا سقف 50 درصد اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

استاندار اردبیل از مدیران بانکی حاضر در جلسه خواست تا در پرداخت تسهیلات سهولت ایجاد کرده و با اکتفا به سفته زنجیره‌ای در این پرداختی‌ها سرعت عمل به خرج دهند.

نیکزاد عملکرد دولت نهم و دهم را در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: این موضوع به قدری اهمیت دارد که در زلزله اخیر آثار آن را مشاهده کردیم به طوری که واحدهای مقاوم‌سازی شده با کمترین آسیب و خسارت روبرو شدند.

این مسئول ادامه داد: هر چند در ابتدای کار اظهارات رئیس جمهور مبنی بر مقاوم‌سازی سالانه 200 واحد مسکن روستایی سخت و دشوار به نظر می‌رسید اما سعی کردیم سالانه این تعداد را با همت و تلاش مضاعف به ثمر بنشانیم و امروز این حرکت فرصتی مناسب فراهم آورده است تا سطح خسارات جانی، مالی و تبعات متعدد آن کاهش یابد.

استاندار اردبیل بنیاد مسکن و بانک‌های عامل را به غنیمت شمردن این فرصت در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهری دعوت کرد و گفت: نباید در پرداخت تسهیلات در این حوزه قفل و بندی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود در خصوص پروژه‌های خود مالکین و تعاونی مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز اظهار داشت: ضرورت دارد بنیاد مسکن آمار دقیقی از این واحدها را در اختیار ما قرار دهد تا به جد پیگیری شده و در اولویت تکمیل قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول