اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی چالوس:

منابع طبیعی مخالف واگذاری‌ها نیست/ تعامل منابع طبیعی با دستگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: در بسیاری از مواقع چنین برداشت می‌شود که منابع طبیعی مخالف واگذاری‌هاست و یا همکاری خوبی با پروژه‌های مرتبط ندارد درحالیکه هدف ما حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی است.

منابع طبیعی مخالف واگذاری‌ها نیست/ تعامل منابع طبیعی با دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، مهرداد خزایی بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی تفرجگاه نمونه گردشگری سعدآباد مرزن‌آباد اظهار داشت: در بسیاری از مواقع چنین برداشت می‌شود که منابع طبیعی مخالف واگذاری‌هاست و یا همکاری خوبی با پروژه‌های مرتبط ندارد در حالی که هدف ما حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی است و در کنار آن در صورت وجود شرایط همکاری لازم را با مسئولان مربوطه انجام می‌دهیم.

خزایی با بیان اینکه این تفرجگاه در حدود پنج هکتار زمین را شامل می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته ‌آتش‌‌سوزی‌های متعددی به‌ویژه در حاشیه جاده‌ها را شاهد بودیم که با کمک عوامل شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شهرداری در راستای اطفای حریق اقدامات موثری صورت گرفت و جلوی فاجعه‌های عظیمی گرفته شد که نشان‌ دهنده همکاری نزدیک شهرداری و منابع طبیعی است.

وی گفت: در مرزن‌آباد پروژه‌های مهم و ارزنده‌ای را شاهد هستیم که با همت و تلاشی که در شهردار و اعضای شورا سراغ داریم به بهره‌برداری بهینه برسند.

خزایی با اشاره به سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بیان داشت: هدف اصلی ما ایجاد فضای اقتصادی و ایجاد اشتغال است که قطعا پروژه سعدآباد تاثیر بسزایی در این ‌ارتباط‌ دارد.

رئیس منابع طبیعی چالوس با بیان اینکه نعمت‌های خوبی در مرزن‌آباد داریم ولی استفاده بهینه از آنها نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از این نعمت‌ها دریاچه ولشت است که ‌می‌توان با ساماندهی و ایجاد امکانات لازم در حاشیه آن با جذب توریست در بحث اقتصادی و همچنین اشتغالزایی نیز گام‌های مهمی برداشت.

* تلاش مسئولان بر استفاده بهینه از فرصت‌ها

ر‌ئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت و همراهی مسئولان منابع طبیعی کشور، اداره کل منابع طبیعی غرب استان و اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس برای تصویب طرح احداث تفرجگاه جنگلی سعدآباد، اظهار داشت: این تفرجگاه به دلیل اهمیت مرزن‌آباد به‌عنوان ورودی استان مازندران، تاثیر بسزایی در رفع گوشه‌ای از کمبودهای سرانه تفریحی و فضای سبز منطقه که از خواسته‌های به‌حق شهروندان و نیاز تفریحی مسافران و گردشگران بوده دارد.

محمد ردایی بیان داشت: با وجود ایجاد امکانات گردشگری توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر، بسیاری از گردشگران انگیزه توقف در مرزن‌آباد را نداشته و برای اسکان و توقف به شهرهای مجاور عزیمت می‌کردند.

وی تصریح کرد: در همین راستا ایجاد تفرجگاه نمونه گردشگری با هدف جذب توریست و گردشگر و همچنین رضایت خاطر شهروندان در دستور کار قرار گرفت تا رشد و پویایی مرزن‌آباد را در این زمینه شاهد باشیم.

ردایی با تاکید بر قابلیت توسعه اماکن تفریحی و توریستی مرزن‌آباد، بیان داشت: عدم توسعه و خدمات‌دهی در این بخش فرصت‌های موجود را به تهدید تبدیل می‌کند، بنابراین تلاش مسئولان بخش و شهر مرزن‌آباد بر استفاده بهینه از فرصت‌های موجود است تا بتوانیم مرزن‌آباد را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

شهردار مرزن‌آباد نیز گفت: پارک جنگلی سعدآباد از سوی سازمان گردشگری به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناسایی شده است.

جعفر ردایی با اشاره به جایگاه و اهمیت مرزن‌آباد به‌عنوان نزدیک‌ترین شهر ورودی پایتخت به شمال کشور، اظهار داشت: سالانه میلیون‌ها مسافر برای سفر به شهرهای مختلف شمال از این شهر عبور می‌کنند که این حضور عواقب بسیاری را متوجه مرزن‌آباد کرده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته پیگیر این بودیم که بتوانیم امکانات اولیه و خدمات حداقلی را برای پذیرایی از مسافران فراهم کنیم، افزود: همه مسائل و مشکلات ناشی از حجم مسافر بر دوش شهروندان مرزن‌آبادی است بنابراین با ایجاد اینگونه طرح‌ها می‌توان در بخش اقتصاد انگیزه و امیدواری را در بین مردم ایجاد و در راستای تقویت و توسعه آن گام برداشت.

ردایی با اشاره به اینکه این پروژه نتیجه پیگیری 15 ساله دوره‌های مختلف شورای شهر و شهرداری است، افزود: در زمان فعالیت شورای فعلی و طی پنج سال گذشته به اتفاق اعضای شورا به دو وزیر مراجعه کردیم که این طرح در کمیته فنی اداره کل تصویب شد و سپس به سازمان جنگل‌ها رفته و در آنجا نیز مصوب شد.

شهردار مرزن‌آباد در مورد مسائل قانونی نحوه قرار این پروژه گفت: بر اساس بنده ماده 147 قانون پنجم توسعه کشور، اراضی‌ای که در محدوده شهر قرار دارند می‌توانند در یک قرارداد پنج ساله که می‌تواند 10 ساله شود برای بهره‌برداری به شهرداری‌ها واگذار شود.

وی درباره مشخصات این طرح گفت: پارک جنگلی سعدآباد بر اساس آنچه که به شهرداری واگذار می‌شود 48 هزار و 850 مترمربع بوده و در آن احداث آلاچیق، سوئیت اجاره‌ای، قهوه خانه سنتی، فروشگاه صنایع دستی، نمازخانه سرویس بهداشتی، محوطه سازی، فضای بازی، مدیریت، نگهبانی، سر درب ورودی و ... دیده شده است.

این مسئول ادامه داد: آبرسانی به این تفرجگاه انجام شده و برق‌رسانی آن نیز به زودی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال قبل در بحث ارائه خدمات به گردشگران سه طرح را در برنامه داشتیم، گفت: ساماندهی مسیر امام‌زاده با امکانات آلاچیق، فضای بازی و را در دستور کار داشتیم که اجرایی شده و مقداری از ضلع شمالی مزار باقی مانده که به زودی عملیاتی می‌شود.

شهردار مرزن‌آباد بیان داشت: منطقه رزان در ورودی شهر که شامل چهار هزار متر زمین است را داشتیم که با مشکلاتی همراه بوده اما این مشکلات نیز در حال حل شدن است و سرویس بهداشتی این طرح نیز بهره‌برداری شده و فضای سبز آن هم طی سه ماه آینده به نتیجه می‌رسد.

ردایی در پایان با اشاره به اینکه منطقه سعدآباد یکی از طرح‌های مهم در دستور کار شهرداری و شورا  است،تصریح کرد: این طرح با پیگیری پنج ساله شورا و شهرداری به نتیجه رسیده که در یک‌ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ش10گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول