اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد

واگذاری 3 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی به کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از استعدادیابی و واگذاری 3 هزار هکتار زمین به کارگروه کشاورزی در سطح استان خبر داد.

واگذاری 3 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی به کشاورزی گیلان

رحمت‌الله رحمانی امروز در حاشیه ملاقات مردمی خود در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ملاقات‌های حضوری با مردم شهرستان‌های مختلف استان به صورت دوره‌ای در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات قانونی مردم برگزار می‌شود.

وی هدف از سفرهای شهرستانی به همراه معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان را بازدید میدانی از مراتع و اراضی سطح شهرستان‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم عنوان کرد و افزود: اگر چه اختیارات لازم و قانونی به مدیران شهرستان‌های استان تفویض اختیار شده اما به دلیل بعد مسافت برخی شهرستان‌ها با مراکز استان در مواردی حضور مسئولان استانی لازم و ضروری است.

* گردنه گردشگری حیران متعلق به گیلان است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در باره مالکیت و ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در منطقه گردشگری حیران آستارا، تصریح کرد: با توجه به اسناد و قرائن موجود منطقه زیبای حیران متعلق به گیلان است و ساخت و سازهای موجود در این منطقه کاملا قانونی است و این واحدها در مستثنیات صورت گرفته است.

رحمانی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی به شدت با متصرفان طبق قانون برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: افزایش آمار جلوگیری از تصرفات اراضی از متصرفان نشانه اهتمام ویژه کارکنان و پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ عرصه‌های ملی و منابع ملی است و در این رابطه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی با اشاره به قاچاق چوب از جنگل‌های گیلان به استان‌های همجوار یادآور شد: طبق ماده 42 و 48 قانون منابع طبیعی و آبخیزداری چوب‌های کشف و ضبط شده از قاچاقچیان باید در اختیار منابع طبیعی استانی باشد که موارد کشف شده متعلق به همان استان است اما در این زمینه کم‌کاری‌هایی مشاهده می‌شود.

این مسئول با اشاره به عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در حوزه کار گروه بخش کشاورزی ابراز کرد: با توجه به دستور ویژه دولت در واگذاری اراضی طبق قانون به اراضی کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار این سازمان نیز در این راستا به تمام وظایف قانونی خود عمل کرده است.

* واگذاری 3 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی گیلان به بخش کشاورزی

وی از شناسایی 3 هزار هکتار اراضی توسط کمیته استعدادیابی و معرفی به کار گروه بخش توسعه کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: در آستارا نیز در این رابطه حدود 27 هکتار در روستای قره‌سو و 17 هکتار در منطقه حیران شناسایی شده و در اختیار کارگروه توسعه بخش کشاورزی در قالب ماده 3 و برخی‌ها نیز ماده 21 برای ایجاد اشتغال و تولید در حوزه کشاورزی  قرار گرفته است.

رحمانی با بیان اینکه از عرصه‌های واگذار شده توسط دولت باید به صورت مطلوب و بهینه استفاده شود، بیان کرد: دولت خدمتگزار زمینه‌های مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را در اختیار متقاضیان دارای شرایط قرار داده که امیدواریم شاهد توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

وی با اشاره به منطقه گردشگری بی‌بی یانلو در آستارا خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری بی‌بی یانلو شهرستان آستارا آماده واگذاری به بخش خصوصی است و از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول