اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان خبر داد

آمادگی موزه تاریخ طبیعی برای دریافت آثار نمونه شهروندان

خبرگزاری فارس: مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان گفت: همشهریانی که نمونه‌ طبیعی قابل نگهداری در موزه تاریخی طبیعی را دارد، آن را به موزه ارائه دهند که نام آنها نیز در شناسنامه‌ای بر روی اثر درج می‌شود.

آمادگی موزه تاریخ طبیعی برای دریافت آثار نمونه شهروندان

فرشاد مسعودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از طرح توسعه موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و افزود: از همه همشهریانی که نمونه‌ای طبیعی دارند که قابلیت نگهداری در موزه تاریخی طبیعی را دارد، درخواست می‌کنیم آن را به موزه ارائه دهند که نام اهداکننده نیز در شناسنامه‌ای بر روی آن درج می‌شود.

وی به ویژگی آثاری که از سوی مردم ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: این آثار باید مرتبط با موزه باشد، به طوری که ما آمادگی نگهداری انواع سنگ‌ها، صدف‌ها، حشرات، خزندگان، پستانداران، پرندگان و دوزیستان خشک شده در موزه را داریم.

مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان بیان داشت: در حال حاضر آثار موجود در موزه از تنوع لازم برخوردار است به طوری که در بخش حشرات و پروانه‌ها حدود 5 هزار نمونه در موزه داریم.

وی با بیان اینکه نمونه‌ها در 715 ویترین جانمایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: میانگین بازدید روزانه در ایام تابستان و ماه رمضان حدود 400 نفر در روز بوده است.

مسعودیان ابراز داشت: موزه تاریخ طبیعی امکاناتی چون گردشگری و سرویس‌هایی را برای مسافران فراهم می‌کند تا مراجعه‌کننده بتواند در محیط آرام از موزه بازدید داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون موزه تاریخ طبیعی همدان در حال توسعه است و در این راستا ایجاد پارکینگ، محوطه‌سازی، بوفه، فضاهای کمپ و نورپردازی نیز در حال انجام است.

مدیر موزه تاریخ طبیعی همدان یادآور شد: موزه تاریخ طبیعی همدان به لحاظ تنوع و تعداد نمونه‌ها در کشور نمونه است چرا که نمونه‌های بی‌شماری از همه حشرات و حیوانات دارد.

وی با بیان اینکه این موزه از ساعت 9 صبح تا 21 برای بازدید باز است، افزود: از همشهریان و مسئولان درخواست می‌کنم که به این موزه که گنجینه طبیعی است توجه کرده و بازدید کنند و نباید آن را در غربت بگذاریم.

مسعودیان در پایان بیان داشت: متولی این موزه دانشگاه بوعلی است و بودجه سالانه آن از دانشگاه تأمین می‌شود اما در جذب گردشگر نیز نقش ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول