اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌مندی 953 روستای آذربایجان‌شرقی از مزایای گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی 953 روستای استان از مزایای گاز طبیعی خبر داد.

بهره‌مندی 953 روستای آذربایجان‌شرقی از مزایای گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری بیش از 7 هزار و 170 انشعاب به مشترکان شهری و روستایی استان آذربایجان‌شرقی واگذار شده است.

وی افزود: با اجرای 515 کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب 7 هزار و 170 انشعاب 19 هزار و 694 واحد روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

دینی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستاها و بخش‌های صنعتی استان با شتاب بسیار چشمگیری در حال انجام است، گفت: تاکنون 953 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و 3 هزار و 754 واحد روستایی شامل بخش‌های مختلف خانگی و کشاورزی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حادثه غیرقابل انتظار زلزله در برخی از شهرهای استان ادامه داد: وقوع این حادثه تلخ در شهرهای اهر، هریس و ورزقان، برنامه‌ریزی مجدد و اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های گازرسانی را الزامی کرده، به طوری که با تشکیل کمیته‌ها و جلسات مدون بحران، با توجه به موقعیت سردسیر مناطق زلزله‌دیده و لزوم تامین گرمایش حادثه‌دیدگان، اصلی‌ترین امور اجرایی در حوزه گازرسانی، به مناطق حادثه دیده اختصاص یافته است.

دینی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت گازرسانی در مناطق زلزله‌زده پرداخت و اظهار کرد: در زمان وقوع زلزله جریان گاز 130 روستا و همچنین شهر ورزقان، اهر و هریس به منظور جلوگیری از وقوع حوادث قطع شده بود که هم‌اکنون جریان گاز 110 روستا و شهرهای زلزله‌دیده دایر بوده و در 20 روستای دیگر نیز به دلیل تخریب بالا، گازرسانی همزمان با روند بازسازی تداوم خواهد یافت.

این مقام مسئول شرکت گاز استان با اعلام آمادگی این شرکت برای واگذاری انشعاب موقت به مناطق زلزله‌دیده استان تصریح کرد: خوشبختانه با اعمال کنترل‌های لازم و هوشیاری نیروهای متخصص و متعهد مجموعه شرکت گاز استان با مهار نشتی گاز در ساعات اولیه وقوع زلزله از بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر جلوگیری به عمل آمده و تمام تاسیسات گازرسانی در چند روز اول ایمن‌سازی شده تا حادثه‌دیدگان زلزله نگرانی از بابت حوادث ناشی از گاز نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد، با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان پیش از آغاز فصل سرما، حادثه‌دیدگان با آسودگی خیال در خانه‌های مستحکم اسکان یافته و در این راستا شرکت گاز دوشادوش سایر مردم استان از تمام توان خود به منظور خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان بهره خواهد برد تا در زمستان سرد آذربایجان، علاوه بر جریان مستمر گاز طبیعی، همدلی و نوع‌دوستی گرمابخش خانه‌های روستایی باشد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول