اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

میزان برخورداری از گاز طبیعی به 82 درصد ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با طرح‌های توسعه گازرسانی به مناطق روستایی و تلاش‌های آغاز شده تا پایان دولت دهم میزان برخورداری روستاییان از نعمت گاز در اردبیل به 82 درصد ارتقا می‌یابد.

میزان برخورداری از گاز طبیعی به 82 درصد ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در مراسم افتتاح چند طرح عمران روستایی در شهرستان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر این رقم برخورداری 68 درصد است که با طرح‌های توسعه‌ای و همچنین گازدار شدن 19 روستا در آینده‌ای نزدیک این میزان ارتقا می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای گازرسانی به سه روستا و همچنین علمک‌گذاری انجام شده بیش از 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که با بهره‌برداری از آنها 216 خانوار در قالب یک‌هزار نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

اکبری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت خدمتگزار با تمام توان و در حوزه‌های مختلف پای کار آمده است تا با اولویت مناطق محروم و روستایی بتواند رضایت مردم را جلب کرده و خدمتی ماندگار انجام دهد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل به دیگر شاخص‌های توسعه شهرستان در هفت سال دولت نهم و دهم اشاره کرد و ادامه داد: ‌تنها در چهار سال گذشته 20 مدرسه با 135 کلاس درس با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 300 میلیون تومان در مناطق اطراف شهر اردبیل به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: این توسعه و خدمت‌رسانی محدود به آب، برق، مدرسه و بهداشت نبوده بلکه هم اکنون جای‌جای استان اردبیل و این شهرستان به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است که در قالب طرح‌های مهر ماندگار نیز در این شهرستان ده‌ها پروژه در دست احداث و تکمیل شدن است.

وی با اعلام اینکه در هفته دولت امسال 99 پروژه عمرانی، اقتصادی با 49 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: 65 درصد این افتتاح‌ها مربوط به مناطق محروم و روستایی بوده است.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل در ادامه یادآور شد: دولت دهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت خود قرار داده است تا بتواند تا سال آینده به عنوان سال پایانی دولت دهم و تحویل دولت به منتخب مردم بتواند پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برساند.

اکبری گفت: 117 پروژه تولیدی، اقتصادی با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد و 500 میلیون تومان در نیمه‌اول امسال افتتاح شده و تکمیل 211 پروژه نیز در دست اقدام است که قرار است در مناسبت‌های پیش رو و تا یک سال آینده افتتاح شود.

وی افزود: با پایان هشت ساله دولت نهم و دهم کل پروژه‌های معظم با پیشرفت بالای 70 درصد به بهره‌برداری می‌رسد تا پروژه‌ای بر زمین مانده و تلمبار شده تحویل دولت بعدی نشود.

امروز همچنین ساختمان دهیاری جبه‌درق در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

در شهرستان مشگین‌شهر نیز طرح هادی روستای موییل با صرف هزینه‌ای 500 میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن و سازمان انرژی‌های نو کشور در اختیار ساکنان این روستا قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول