اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کارگروه تخصصی بهداشت ستاد حوادث استان بوشهر:

بوشهر آماده برگزاری مانور استانی مقابله با حوادث طبیعی است

خبرگزاری فارس: مسئول کارگروه تخصصی بهداشت ستاد حوادث استان بوشهر گفت: استان بوشهر برای برگزاری مانور استانی مقابله با حوادث طبیعی آماده است.

بوشهر آماده برگزاری مانور استانی مقابله با حوادث طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عباس مرشدی صبح امروز در نشست تخصصی کارگروه حوادث و سوانح دیلم گفت: همان اندازه که علم و تکنولوژی پیشرفت می‌کند ما هم برای سوانح و حوادث باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و خودمان را برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آماده کنیم.

مرشدی به در پیش بودن یک مانور استانی در مهرماه در هفته بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: تمام دیدگاه‌ها در استان به حوزه سلامت معطوف شده و ما به عنوان مدیران بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه باید توان علمی و تخصصی خود را افزایش داده و آمادگی لازم برای انجام مانورهای پیش رو را داشته باشیم.

وی تهیه یک پروپوزال برای برنامه‌ریزی مناسب را ضروری دانست و تاکید کرد: پروپوزال‌نویسی در برنامه سوانح و حوادث استان یک کار جدید بوده و شهرستان دیلم جزو شهرستان‌هایی است که برای پروپوزال‌نویسی انتخاب شده است.

کارشناس ستاد حوادث غیرمترقبه استان بوشهر تصریح کرد: موضوع این پروپوزال‌ رخدادها و رویدادهای هسته‌ای پرتویی است که در چهار محور باید به تشریح و تفصیل آن بپردازیم.

مرشدی نوشتن کلیاتی در ارتباط با انرژی هسته‌ای، کمربندها و محورهای امنیتی و ایمنی، تامین قرص یدید پتاسیم یا کلسیم و تمهیدات و اقدامات لازم با محوریت‌های انسانی را چهار محور اصلی این پروپوزال دانست.

وی بیان داشت: در تهیه و طراحی پروپوزال بایستی تجهیزات و وسایل مورد نیاز، رعایت استانداردها، فاکتور جمعیتی، بعد مسافتی و فاصله چشمه پرتو و برآورد و پیش‌بینی بودجه‌ای دیده شود.

این کارشناس سوانح و حوادث تصریح کرد: استان بوشهر با 707 کیلومتر مرز آبی، آب و هوایی گرم و مرطوب، وجود گرد و غبار، خشک و کم بارش، مناطقی با شرایط دمایی زیر صفر و وجود بادهای غالب شمالی و جنوبی یک منطقه حساس و ویژه در بحث تشعشعات هسته‌ای به شمار می‌رود.

مرشدی گفت: زیرزمین یک محل امن برای حفاظت در برابر تشعشعات هسته‌ای بوده و هر قدر به ارتفاع منفی از سطح زمین حرکت کنیم آسیب‌های هسته‌ای کمتر می‌شود.  

وی استفاده از قرص یدید پتاسیم یا کلسیم را برای پیشگیری از تشعشعات پرتویی بر روی بدن در مناطق دارای نیروگاه‌های هسته‌ای لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول