اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

13پروژه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در بابل بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: در هفته جهاد کشاورزی 13 پروژه منابع طبیعی، عمرانی و زیربنایی جهاد کشاورزی بابل به بهره‌برداری رسید.

13پروژه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در بابل بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مسعود غلامی صبح امروز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: این 13 پروژه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 222 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مدیریت در سال جاری در سطح 430 هکتار از باغات مرکبات این شهرستان را با اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای کرده است.

غلامی با اشاره به اینکه پروژه آبیاری تحت فشار دانشگاه آزاد رجه به مساحت هفت هکتار یکی از پروژه‌های است که با اجرای این طرح میزان مصرف آب به 3/1 کاهش یافته، خاطر نشان کرد: در این روند راندمان آبیاری به 95 درصد رسیده و با توجه به اینکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شده و سبب بهبود و افزایش تولید مرکبات می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بابل با اشاره به پروژه‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: احداث بنچ مارک روستاهای بندپی غرب و شیخ موسی، توسعه و احیای جنگل‌های شمال روستاهای میان بورا، گنج‌کلا، فیروزجاه، شیاده و دیوا، مرمت سد شیاده روستای شیاده، پیشگیری و مهار سیل روستای چهره و ساخت و نصب آبشخور قرق مدیریت روستای مرتع ییلاقی از جمله این پروژه‌ها بوده است.

غلامی بیان داشت: اجرای این پروژه‌ها به منظور حفظ و حراست از عرصه جنگل کاری‌های سنواتی و کمک به رشد و توسعه جنگل‌های شمال کشور و جلوگیری از ورود دام به منظور پرهیز از تخریب جنگل‌های منطقه نسبت به اجرای پروژه حصارکشی با استفاده از پایه‌های چوبی و سیم خاردار با توجه به اصول فنی پروژه بوده است.

وی اذعان داشت: جلوگیری از تجاوزات احتمالی و مشخص کردن مرز اراضی ملی و غیرملی اقدام به ایجاد مرز حائل که احداث بنچ مارک به عنوان پروژه قابل اجرا در مناطق جنگلی حوزه منابع طبیعی بندپی غربی انتخاب تا شاخصی باشد برای مشخص شدن مرز اراضی ملی محاط در اراضی زراعی و غیر ملی به منظور جلوگیری از تصرف افراد سودجو و فرصت‌طلب از دیگر اهداف این پروژه‌ها بوده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول