اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

صدور سند برای 105 هکتار از اراضی مستعد منابع طبیعی در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهاوند در کارگروه توسعه کشاورزی از صدور سند برای 105 هکتار از اراضی مستعد منابع طبیعی در نهاوند خبر داد.

صدور سند برای 105 هکتار از اراضی مستعد منابع طبیعی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند اظهار کرد: کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند یکی از اصلی‌ترین کارگروه‌های شهرستانی است زیرا در این کارگروه تصمیماتی برای افزایش ساختارهای تولیدی، کشاورزی و اشتغال‌زایی گرفته می‌شود بنابراین همه مصوبات این کارگروه توسط مدیران عضو کارگروه لازم‌الاجراست.

وی خطاب به اعضای کارگروه بیان داشت: با هر گونه واگذاری زمین به صورت غیر قانونی به متقاضیان برخورد قاطع می‌شود زیرا این کارگروه هدفی جز ایجاد اشتغال و افزایش سرانه تولیدات کشاورزی ندارد و باید برای جوانان فارغ‌التحصیل و واجد شرایط بخش کشاورزی ایجاد اشتغال کرد بنابراین دقت و توجه بر این امر که حق به حق‌دار برسد ضرورت دارد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه سهمیه تسهیلات کارگروه توسعه نهاوند 12 میلیارد تومان است، افزود: این در حالی است که تاکنون توسط متقاضیان بخش کشاورزی 124 میلیون تومان طرح به دبیرخانه کارگروه معرفی شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 176 طرح معرفی شده به کارگروه بتواند برای 302 نفر از فارغ‌التحصیلان و واجدان شرایط بخش کشاورزی ایجاد اشتغال کند.

زارعی‌کوشا از صدور سند برای 105 هکتار از اراضی منابع طبیعی که استعدادیابی و شناسایی شده‌اند در نهاوند خبر داد و گفت: از مزیت‌های این کارگروه شناسایی اراضی منابع طبیعی است که قابلیت تبدیل به اراضی مستعد کشاورزی را دارند که تاکنون از 810 هکتار از اراضی که توسط منابع طبیعی شناسایی شده، اسناد 105 هکتار آماده واگذاری به متقاضیان در روستاهاست.

وی در پایان سخنانش تأمین آب برای این اراضی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: شناسایی زمین فقط کافی نیست زیرا زمین بدون آب قابلیت کشت ندارد بنابراین تاکنون توسط امور آب نهاوند یک میلیون مکعب آب به این اراضی اختصاص یافته که نکته مهم و اثرگذار این اراضی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول