اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع فولاد بویراحمد:

عزمی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع فولاد بویراحمد و یکی از عمده‌ترین سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزمی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد نیست.

عزمی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد نیست

شهرام باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: باید این واقعیت را اشاره کنم که آن همت و عزم لازم در میان مسئولان برای تحول و شکوفایی کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و مهم‌تر از آن در بین دستگاه‌ها و ادارات نیز آن وفاق، وحدت رویه و انسجام لازم برای توسعه و حرکت به جلو نیست. 

رئیس مجتمع فولاد بویراحمد، وضعیت همکاری مسئولان استانی را با سرمایه‌گذاران «بد نیست» توصیف کرد و ادامه داد: برای ایجاد تحول در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یک همت و عزم راسخ هستیم، هر چند وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است.

باقری افزود: شاهد بودیم که سرمایه‌گذار فولاد بهمئی چه سرنوشتی پیدا کرده و خود من نیز که قصد ورود به احداث کارخانه فولاد گچساران را داشتم در نهایت بعد از 18 ماه دوندگی هیچ نتیجه‌ای نگرفتم و موضوع کاملاً رها شد.

وی بسیاری از سرمایه‌گذاران غیربومی را شایسته‌تر و قوی‌تر از گروه صنایع باقری خواند و ابراز داشت: گروه ما با استفاده از مزایای بومی بودن که اصل و ریشه ما متعلق به این آب و خاک است توانسته تا حدی موفق باشد ولی سرمایه‌گذار غیربومی برای ورود به این استان بستر مناسب‌تری را می‌طلبند.

این مدیر موفق بخش خصوصی یادآور شد: ما در قرآن کریم آموختیم که سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم برخیزند و برای موفقیت خود تلاش کنند.

باقری با تاکید بر این آیه شریفه، گفت: گروه صنایع باقری که از تکنولوژی مد روز بهره می‌برد و توان کار و رقابت را حتی در دنیا نیز دارد، کار در استان کهگیلویه و بویراحمد و خدمت به مردم و استان خود را ترجیح داده و این رویه را نیز به همه سرمایه‌گذاران بومی و افراد توانمند که تعدادشان هم کم نیست، توصیه و پیشنهاد می‌دهد.

 * در کهگیلویه و بویراحمد تامین زیرساخت‌ها هم به عهده سرمایه‌گذار است

 وی تفکر اقتصادی را لازمه پیشرفت خواند ولی تاکید کرد: اگر چه عقل ایجاب می‌کرد که من این کارخانه را در نزدیکی بازار مصرفم در تهران یا قم ایجاد می‌کردم تا متحمل هزینه‌های باربری و انتقال مواد اولیه و محصولات کارخانه نشوم ولی این سختی‌ها را تحمل کردم تا در آب و خاک خودم فعالیت کنم، اگر چه هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم. 

رئیس مجتمع فولاد بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برخی مشکلات، نبود زیرساخت‌ها و عدم حمایت مسئولان اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا و بر اساس قانون جمهوری اسلامی، احداث پست برق و ترانس و این‌گونه زیرساخت‌ها وظیفه سرمایه‌گذار نیست ولی من مجبور شدم برای اینکه کارم تعطیل نشود با هزینه یک میلیارد تومانی پست برقی احداث کنم که قادر باشد برق 30 مگاواتی که رقمی درشت است را تامین کند.

باقری با ابراز تاسف گفت: این تنها یک مثال بود در حالی که ما این مشکلات را در احداث راه و سایر زیرساخت‌ها نیز داشتیم ولی همه این را می‌دانند که تامین زیرساخت کار صنعتگر و کارخانه‌دار نیست و این وظیفه دولت و مسئولان است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد به صرفه بودن یا نبودن ورود به عرصه سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: اگر نگاه یک سرمایه‌گذار صرفاً اقتصادی باشد بدون شک ورود به عرصه تولید، اولین اولویت نخواهد بود زیرا بسیاری از شغل‌های غیرتولیدی و بدون زحمت به مراتب سودهای بیشتری دارند.

 * افراد فعال در فروش مسکن سود بیشتری نسبت به یک صنعت‌گر دارند

باقری با اشاره به فعالیت یک شعبه از کارخانه خود در تهران تاکید کرد: در تهران افراد و گروه‌هایی که تنها در بخش مسکن که کاری غیرتولیدی و بدون زحمت است سرمایه‌گذاری می‌کنند به مراتب سودهای بیشتری دارند.

این مدیر بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد، این استان را به معنای واقعی کلمه محروم خواند و گفت: حال اگر سرمایه‌گذاری با این همه موانع و سختی‌ها بخواهد به عرصه تولید آن هم صنعت سخت و زیان‌آور فولاد وارد شود، بدون شک به استان محرومی چون کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آید ولی اگر سرمایه‌گذاری علاقه‌مند بود به این استان بیاید باید مسئولان ما با همه وجود از آن حمایت کنند.

باقری، پنهان کردن محرومیت کهگیلویه و بویراحمد را کاری غلط و بدون دلیل دانست و افزود: پذیرفتن واقعیت و نقد سازنده موجب پیدا کردن راه درست و توسعه این استان می‌شود و نباید ما تلاش کنیم که نگوییم محروم هستیم بلکه باید به گونه‌ای عمل و مدیریت کنیم که واقعاً از بند محرومیت خارج شویم نه در قالب شعار و حرف.

 *مهمان خارجی‌ام را با هزاران التماس و رابطه سوار هواپیما کردم

رئیس مجتمع فولاد خوزستان با اشاره به اینکه حتی کوچک‌ترین زیرساخت‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد نیست، ابراز داشت: استان ما از وجود یک فرودگاه با داشتن پرواز روزانه و حتی یک فروشگاه قطعات صنعتی نیز محروم است، حال باید از سرمایه‌گذار چه انتظار داشته باشیم؟

باقری گفت: چند روز پیش یک مهمان خارجی داشتم که به هزاران تلفن و ارتباط موفق شدم تا این مهمان ارزشمند را بدرقه کنم و این وضعیت خیلی بدی است. 

وی بیان کرد: صنعت فولاد، صنعت مادر در هر کشوری محسوب شده، و از شاخص‌های مهم توسعه این است که سرانه مصرف و تولید فولاد در آن کشور چقدر است.

مدیرعامل مجتمع فولاد بویراحمد بیان کرد: هر شغل ایجاد شده در صنعت فولاد، 15 تا 25 شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند و این در حالی است که در فاز اول این مجتمع 250 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین دغدغه همه مردم، مسئولان و مقام معظم رهبری است، ادامه داد: طبق مجوزی که جدیداً گرفتیم، هزار و 706 نفر دیگر نیز در این مجتمع فولاد مشغول به کار خواهند شد.

این مدیر موفق در بخش خصوصی گفت: گروه صنعتی بین‌المللی باقری در مجموعه کارخانجات خود افزون بر 750 نیروی انسانی و بیمه شده دارند که رقم قابل قبول در اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول