اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

بستر امن سرمایه‌‌گذاری در قزوین مهیا است

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: بستر امن و اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه و تحول بیشتر شهر قزوین فراهم شده است.

بستر امن سرمایه‌‌گذاری در قزوین مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در همایش تجلیل از نخبگان شهر قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اکنون همه برنامه‌ها و اقدامات میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلند مدت که در شهر قزوین انجام می‌شود، تکمیل کننده توسعه شهر قزوین است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری قزوین برای تکمیل پروژه‌های کلان و توسعه شهری نیاز به تأمین مالی نوین دارد، ابراز کرد: فروش اوراق مشارکت، مشارکت با بانک شهر، افزایش سرمایه‌ها و خرید زمین از جمله اقدامات تأمین مالی نوین است که با تحقق این امر بستری مناسب برای توسعه شهر قزوین و تکمیل پروژه‌های کلان شهر قزوین است.

نصرتی با اشاره به اینکه کارگروه «قزوین به اضافه یک» با یک برنامه سه ساله هر هفته در قزوین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه از نمایندگان شهروندان شهر قزوین هستند و پروژه‌هایی که تعریف کردند برای تکمیل برنامه‌های چشم‌انداز است.

وی با اشاره به اینکه پنج عنوان فرهنگی، تاریخی، گردشگری، بازرگانی و دانشگاهی در چشم‌انداز توسعه شهر قزوین دنبال می‌‌شود، بیان کرد: اهداف و مأموریت‌های مسئولان مربوطه بر اساس این چشم‌انداز است.

این مقام مسئول یادآور شد: پروژه‌ای در قزوین نیست که مسئولان آن نتوانند اثر آن پروژه را در توسعه شهر قزوین بازگو کنند.

در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، قزوین در سطح ملی معرفی شد

وی یادآور شد: در روز چهاردهم شهریور ماه در برج میلاد در تهران با حضور مسئولان کشوری و استانی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شده است که این برنامه از جمله برنامه‌های روز قزوین بود.

شهردار قزوین ادامه داد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران 14 میز مذاکره تشکیل و در زمینه‌های احداث پروژه‌های چند منظوره در بوستان باراجین، احداث میدان تره‌بار، نمایشگاه دائمی در بوستان باراجین، رونق فرودگاه قزوین با محوریت آموزشی، تفریحی و مسافربری و پیش فروش برج تجارت در قزوین تبادل نظر شد و در این زمینه سرمایه‌گذاران بسیاری اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور 123 سرمایه‌گذار در این مراسم توانستیم قزوین را در سطح ملی به خوبی معرفی کنیم و با معرفی آن بستر امنی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

سرای سعدالسلطنه بارزترین اثر تاریخی قزوین است

این مقام مسئول با بیان اینکه برای نخستین بار 9 شهریور ماه سال جاری روز قزوین نام‌گذاری شده، اذعان کرد: در این روز برای شهروندان عام و خاص برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در روز قزوین با برگزاری 39 برنامه از جمله نمایشگاه صنایع دستی، برنامه‌های متنوعی برگزار شده، بیان کرد: این برنامه در بزرگ‌ترین کاروانسرای کشور برگزار شد که از نتایج بسیار مثبتی برخوردار بود.

نصرتی با بیان اینکه قزوین 1200 اثر تاریخی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: نمونه سرای سعدالسلطنه از مهم‌ترین اثرهای تاریخی قزوین است که نمونه آن در هیچ جای دنیا نیست.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه ویژگی‌های استان قزوین به قدری بی‌نظیر بود که پایتخت صفویه از تبریز به قزوین منتقل شد، خاطر نشان کرد: این استان دارای جاذبه‌ها و ویژگی‌های بسیاری بود که بر این اساس این استان به مدت 53 سال پایتخت دوره صفوی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در قزوین وجود دارد که در همایش روز قزوین گذشته، حال و آینده این ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم گردشگری را بیش از گذشته در این استان توسعه دهیم.

نصرتی وجود اماکن متبرکه از جمله امامزاده حسین (ع) و چهارانبیا (ع) را از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ظرفیت‌های قزوین عنوان و ابراز کرد: با سرمایه‌گذاری مطلوب می‌توان گردشگری این شهر را توسعه داد.

 

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول