اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مداحان در جنگ نرم فرماندهان اسلام هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مداحان فرماندهان جنگ جبهه نرم و در این جبهه، فرماندهان اسلام هستند، کسانی که پرچم را در دست گرفته‌اند و اسلام را در این پیچ خطرناک حفظ می‌کنند، مداحان هستند.

مداحان در جنگ نرم فرماندهان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فاس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش همایش مداحان و رؤسای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مداحی معرفی و بازخوانی سیره اهل بیت (ع) بوده و امروز کار مداحی به معنی تبلیغ دین است و تنها خواندن نیست بلکه نشان دادن چهره اصیل اسلام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی عامری تأکید کرد: کسر شأن است که بگویند شخصی خوب می‌خواند زیرا خوب خواندن تنها یک ابزار و یکی از جزئیات مداحی است اما کار اصلی، تبلیغ و معرفی دین و ترسیم چهره واقعی دین و اهل بیت (ع) به مردم است.

سرمربی حلقه‌های صالحین شهرستان ری با اشاره به تأثیر مداحان بر مردم تأکید کرد: گاهی شاهد تأثیر یک مداحی خوب بیشتر از اثر چندین منبر بوده‌ایم زیرا عواطف مردم به خوبی در این زمینه تأثیر می‌پذیرد، بنابراین مداح اگر بخواهد به عنوان معلم و مبلغ دین برای مردم باشد، باید ابتدا دین را به خوبی بشناسد.

وی ادامه داد: انسان به چیزی که معرفت نداشته باشد به خوبی نمی‌تواند آن را تبلیغ و معرفی کند، پس آن قدر باید اسلام، مبانی اسلامی و معارف اهل بیت (ع) در جان مداح نفوذ داشته و با همه وجود سیطره بر مطلب داشته باشد تا بتواند در قالب مداحی آن را به دیگران انتقال دهد.

عامری ادامه داد: ما باید اهل بیت (ع) را به درستی بشناسیم اما گاهی مداح به گونه‌ای می‌خواند که انگار به طور کلی امام را نشناخته و اهل بیت (ع) را تعریف نمی‌کند و نمی‌تواند چهره آن بزرگواران را به مردم معرفی کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیاری از مداحان شناخت خوبی از اهل بیت (ع) دارند اما درست نمی‌دانند که چگونه آن را به مردم انتقال دهند، بنابراین مخاطب‌شناسی یکی از کارهای خوب مداحی است.

سرمربی حلقه‌های صالحین شهرستان ری تصریح کرد: باید بدانیم که در حلقه‌های معرفتی بسیج فرماندهانی داریم که به راستی فرماندهان جبهه جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز کفر با همه جلوه‌ها، ابزارها، همه نیروها و سرمایه‌ها به مبارزه اسلام آمده، اظهار داشت: شما تنها یک تانک، هواپیما و ... را در گذشته می‌دیدید اما امروز آنها هزاران ابزار را به کار گرفته‌اند، مبارزه در هشت سال دفاع مقدس بسیار راحت بود اما جنگ امروزه بسیار سخت است.

عامری اضافه کرد: ما در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم تا یک وجب خاک را از دست ندهیم، اما امروز در جبهه جنگ نرم باید بجنگیم تا انسان‌ها را از دست ندهیم و اگر هر سربازی در جنگ گذشته بر زمین می‌افتاد و شهیدی محسوب می‌شد، در این جنگ هر فردی که شکست می‌خورد یک پرچم اسلام شکسته می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر در آن موقع به خونخواهی یک نفر می‌جنگیدند، در این جنگ با افتادن یک نفر بقیه نیز به دنبال او کشیده می‌شوند و زمین می‌خورند و دشمنان با انحراف فرهنگی، جوانان را از ما می‌گیرند.

سرمربی حلقه‌های صالحین شهرستان ری یادآور شد: مراجع ما تنها می‌توانند با جمعیتی روبه‌رو شوند اما هریک از مداحان ما به خانه‌های مردم می‌روند و در آنجا به تبلیغ دین می‌پردازند.

عامری در پایان خاطرنشان کرد: باید بگوییم مداحان فرماندهان جنگ جبهه نرم و در این جبهه، فرماندهان اسلام هستند، کسانی که پرچم را در دست گرفته‌اند و اسلام را در این پیچ خطرناک حفظ می‌کنند، مداحان هستند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول