اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران:

مداحان باید در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: مداحان بسیجی سعی می‌کنند در راستای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنند و آن طوری باشند که اهل بیت (ع) دلشان می‌خواهد.

مداحان باید در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند

محمد حاج ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با نخستین همایش مداحان بسیجی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: مداحان بسیجی در راستای تفکر بسیجی حرکت کرده و سعی می‌کنند در راستای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنند و آن طوری باشند که اهل بیت (ع) دلشان می‌خواهد.

رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: طرح این همایش به سپاه سیدالشهدا (ع) اختصاص دارد و هدف از برگزاری این همایش این است که نشستی داشته باشیم و در آنجا، اهداف مداحی مطرح شود و سعی بر این است که مداحان در راستای مکتب تشیع و اهل بیت (ع) قدم بردارند.

این همایش انسجام مداحان را بیشتر می‌کند

وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش بیان داشت: این مجموعه قصد دارد با برگزار کردن همایش مداحان بسیجی شهرستان‌های استان تهران، رسالت‌های مداحان را مجدداً به آنها یادآوری کرده و انسجام آنها را نیز بیشتر کند.

حاج ابوالقاسمی با اشاره به ارکان این همایش ابراز داشت: از قسمت‌های اصلی این همایش می‌توان به ادبیات شعری، مقتل‌شناسی، شعرشناسی و از همه مهم‌تر تفکر بسیجی اشاره کرد.

در طول تاریخ مداحان زیادی در برابر بحران‌ها ایستاده‌اند

رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در تشریح تفکر بسیجی عنوان کرد: مداحان در طول تاریخ در بحران‌ها ایستادگی کرده‌اند و حتی در زمان ائمه شاعرانی بودند که هرکدام در برهه‌ حساسی از زمان از امامان عصر خود حمایت کردند و با شعرهای زیبا، اعتراض خود نسبت به ظالمان را نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز مداحان باید رسالت خود را انجام دهند، تصریح کرد: امروز نیز مداحان باید با استفاده از ابزار قوی خود یعنی بلندگو و شعر در مقابل دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایستاده و با تفکر بسیجی خود از اسلام دفاع کنند. مداحان باید امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت کارهای خود قرار دهند و از طرفی هم مردم را به مسائل اخلاقی، رفتاری و اعتقادی هدایت کنند و این از جمله مسائلی است که در این همایش به آنها پرداخته می‌شود.

برنامه‌های سازمان بسیج مداحان

حاج ابوالقاسمی در پایان ضمن اشاره به برنامه‌های این کانون خاطرنشان کرد: در آینده حلقه‌های صالحین را تشکیل می‌دهیم و آموزش افراد در اولویت این حلقه‌ها قرار دارد. لازم به ذکر است که آموزش افرد در دو سطح مربیان و عموم است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول