اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

نماز جمعه سنگری برای مبارزه با دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: نماز جمعه به عنوان پایگاهی بزرگ برای همدلی، اتحاد مسلمین و سنگری برای مبارزه با دشمنان و بدخواهان است.

نماز جمعه سنگری برای مبارزه با دشمنان است

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام اظهار داشت: از برکات انقلاب اسلامی و از یادگاران حضرت امام (ره) احیای نماز جمعه بود که به لطف خدا در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور این مراسم سیاسی و عبادی اقامه می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان پایگاهی بزرگ برای همدلی، اتحاد مسلمین و سنگری برای مبارزه با دشمنان و بدخواهان است.

صالح‌نیا به خلاصه‌ای از عملکرد ستاد نماز جمعه کوهبنان پرداخت و بیان داشت: تعیین مسئول ستاد نماز جمعه شهر کوهبنان، هماهنگی برای تشکیل کمیته‌های جانبی، برنامه‌ریزی برای تهیه وسایل ایاب و ذهاب به منظور حضور اقشار مردم از روستاهای همجوار و سطح شهر از جمله اقدامات این ستاد است.

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: نشست اعضای ستاد نماز جمعه هر 15 روز یک بار، برنامه‌ریزی برای ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان و حرم شهدای گمنام و برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی برای اعضای ستاد نماز جمعه از جمله این اقدامات است.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی برای انعکاس اخبار و فعالیت‌های ستاد نماز جمعه و مراسم نماز جمعه در رسانه‌های محلی و سراسری، همکاری مستمر با فرمانداری، اوقاف و امور خیریه شهرستان، آموزش و پرورش، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جلسات عصر و شبی با قرآن، برنامه‌ریزی حضور امام جمعه در مراسم آغازین و نماز جماعت مدارس سطح شهر و جلسات سطح شهر از دیگر فعالیت‌ها است.

امام جمعه کوهبنان گفت: برگزاری مراسم اعیاد و شهادت، سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه سطح شهر، اهدای کمک‌های مالی به نیازمندان مراجعه کننده به دفتر امام جمعه، پاسخ به سئوالات شرعی در دفتر امام جمعه به صورت حضوری و غیر حضوری، انجام می‌گیرد.

صالح‌نیا اذعان داشت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد صاحب الزمان (عج) و مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار، برگزاری نماز عید قربان و عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان، تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه، سرکشی امام جمعه از روستاهای تابعه شهرستان و رسیدگی به مشکلات مردم را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این ستاد برشمرد.

وی گفت: صدور کارت شناسایی برای اعضای ستاد نماز جمعه، تهیه برنامه مدون شرکت دانش‌آموزان در مراسم نماز جمعه، برنامه‌ریزی حضور سخنرانان و مداحان مشهور در برنامه‌های مختلف سطح شهر، همکاری با اداره بهزیستی کوهبنان، تهیه و نصب بنرهای تبلیغاتی مربوط به اعیاد و مناسبت‌های مختلف در محل برگزاری نماز جمعه انجام می‌پذیرد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شرکت در جلسات برنامه‌ریزی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شهرستان، رسیدگی به امورات فقرا و سادات، دیدار با خانواده معزز شهیدان، ایثارگران و آزادگان، برنامه‌ریزی برگزاری جشن با شکوه عید ولایت و امامت نیز از جمله برنامه‌های ستاد نماز جمعه کوهبنان است.

صالح‌نیا ابراز داشت: برنامه‌ریزی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، تجلیل از آزادگان سرافراز، ایثارگران و بسیجیان نمونه و نخبه شهرستان، حضور مستمر امام جمعه و مسئول ستاد و اعضای ستاد نماز جمعه در حلقه‌های طرح صالحین صورت گرفت.

امام جمعه کوهبنان اذعان داشت: جلسات آموزشی، رزمایش و گردهمایی بسیجیان شهرستان، همکاری ستاد نماز جمعه و ناحیه مقاومت بسیج در زمینه تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان محروم و بی‌بضاعت، برگزاری یادواره 174 شهید شهرستان و یادواره شهدای محله‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری ستاد نماز جمعه کوهبنان و در ماه‌های گذشته انجام شده است.

وی از حضور گسترده مسئولان شهرستان، مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه، مردم ولایت‌مدار کوهبنان در مراسم نماز جمعه تقدیر کرد و افزود: در زیر چتر انقلاب اسلامی توجه به توصیه‌ها و رهنمودهای حضرت امام و رهبر فرزانه و متفکر انقلاب اسلامی در سایه وحدت و همدلی موجود در شهرستان این مراسم سیاسی عبادی به بهترین وجه با حضور فشرده و منسجم مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول