اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ ‌وزارت امور خارجه:

دشمنان از پیشرفت تکنولوژی ایران می‌ترسند‌

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گفت: دشمنان بیشتر از بمب هسته‌ای از پیشرفت تکنولوژی ایران می‌ترسند‌.

دشمنان از پیشرفت تکنولوژی ایران می‌ترسند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهروز کمالوند در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه در راستای برگزاری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: کار دیپلماسی با کار رسانه عجین است.

کمالوندی ادامه داد: کار دیپلماسی در جمهوری اسلامی به مسائل اعتقادی گره‌خورده و این نقطه اقتدار ما است.

وی افزود: در شرایط کنونی دنیا که دوره انتقالی جهان است و نظامات مختلف در حال مشخص شدن هستند، درک این شرایط بسیار مهم است‌.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی و عدم وجود نظام دو قطبی، خلأ به وجود آمد و آمریکا‌یی‌ها به دنبال خاورمیانه بزرگ از لیبی تا چین بودند و باور داشتند اگر ارزش‌ها‌ی خود را ترویج دهند می‌توانند خود را تثبیت کنند و به دلیل مو‌قعیت استراتژیک عراق و افغانستان را در نظر گرفتند و نتوانستند موفق شوند‌.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ادامه داد: دشمنان چندین بار برای این کار برنامه‌ریزی کردند و کشور‌ها‌یی مانند تونس و مصر از اردوگاه آنها جدا شد.

کمالوند با اشاره به نظام دو قطبی گفت: در نظام دو قطبی گرایش به سمتی بود که منافع کشور‌ها را تامین می‌کرد اما شرایط جدید برای کشور‌ها‌ی اندازه متوسط، مانند ایران به وجود آورد.

وی با اشاره به سیاست خارجی ایران گفت: امروز سیاست خارجه ایران یک سیاست تاثیرگذار در صفحه جهانی است و دیپلماسی ظرفیت تاثیر‌گذاری یک کشور است و با سیاست تفاوت دارد و این تاثیر‌گذاری در قدرت یک کشور وجود دارد.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه اظهار کرد: قدرت یک کشور موجب جلوگیری از بروز درگیری می‌شود.

کمالوند تصریح کرد: ایران به دنبال جهانی است که در آن صلح باشد و این کار شدنی است و اجلاس جنبش عدم‌تعهد و شرکت 120 کشور دنیا در آن، نمایانگر این امر است.

وی با بیان دیدگاه کشورهای دنیا درباره ایران ادامه داد: قبل از اجلاس بسیاری از کشور‌ها تصور درستی درباره ایران نداشتند و در بیانیه تهران حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برای ایران مورد حمایت قرار گرفت.

کمالوند گفت: آمریکا بدهی بسیار سنگینی دارد و این بار سنگین را روی دوش کشور‌های دیگر می‌ریزد و ما باید این موضوع را برای سایر کشور‌ها روشن کنیم.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی انحصار را شکسته و دشمنان بیشتر از بمب هسته‌ای از پیشرفت تکنولوژی ایران می‌ترسند‌.

کمالوند در پایان گفت: ما راه‌های مقابله با تحریم را آموخته‌ایم و با لطف‌ الهی این مسیر پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول