اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

اجلاس تهران دروغ بزرگ دشمنان را برملا کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: برگزاری اجلاس نم با حضور حداکثری اعضا در تهران دروغ بزرگ دشمنان مبنی بر انزوای بین‌المللی ایران را برملا کرد.

اجلاس تهران دروغ بزرگ دشمنان را برملا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله رضا استادی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: زمانی که رژیم شاه به مدرسه فیضیه هجوم برد یا در حوادث دیگری که همگان دچار اضطراب می‌شدند امام خمینی(ره) آرامشی عجیب داشت و با سخنان خود دیگران را هم آرام می‌ساخت بنابراین باید به دنبال عوامل این آرامش درونی باشیم و مسیر امام راحل(ره) را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر آمادگی انسان برای مرگ افزود: یکی از توشه‌هایی که آدمی می‌تواند برای قیامت خویش برگیرد از طریق کمک به نیازمندان محقق می‌شود و در شرایط کنونی هم می‌توان با ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زلزله‌زدگان آذربایجان این مهم را به انجام رساند.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: برخلاف تصور برخی افراد،‌ این امام همام نیز همچون سایر امامان معصوم در برهه‌هایی از زندگی خویش زیر نظر خلفا و ظالمان قرار داشت و حتی در بعضی سال‌ها هیچ کس اجازه نزدیک شدن به خانه ایشان را هم نداشت.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) از فرصت‌های به دست آمده استفاده کرد و حدود چهار هزار شاگرد تربیت کرد که هر یک از آنها مطالبی را از آن امام بزرگوار نقل کرده‌اند و ایشان به این وسیله توانست معارف اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کند.

استادی با بیان اینکه امروز هم فرصت خوبی برای تبلیغ دین و مذهب در اختیار مردم ایران قرار گرفته است عنوان داشت: نظام اسلامی و روحانیون اگر به دنبال رضای الهی و خشنودی امام صادق(ع) هستند باید از فرصت به دست آمده برای مطرح کردن مسئله امامت و مکتب اهل بیت(ع) نهایت استفاده را ببرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امروز گرایش به اسلام در سراسر جهان فزونی یافته و این در حالی است که پروژه‌های اسلام‌هراسی توسط دشمنان در همان مناطق در حال اجراست.

وی ادامه داد: گرایش به تشیع نیز در میان مسلمانان و سایر مردم جهان زیاد شده و این مسئله مسئولیت دولت اسلامی و حوزه‌های علمیه را سنگین‌تر از گذشته می‌کند زیرا استفاده از این فرصت موجب احیای مکتب اهل بیت(ع) می‌شود.

استادی با بیان اینکه رسانه‌ها و بدنه فرهنگی دولت باید در راستای گسترش تشیع در جهان گام بردارند گفت: در این خصوص باید از کارهای نمایشی پرهیز کرده و اقدامات جدی صورت گیرد.

خطیب جمعه قم در ادامه به حوادث 17 شهریور و هجوم به مدرسه فیضیه اشاره و ابراز کرد: رژیم شاه گمان می‌کرد با این اقدامات کار را تمام کرده اما به خواست خداوند و به دلیل همین فداکاری‌ها و شهادت‌ها نظام اسلامی در ایران استقرار یافت.

وی با اشاره به اجلاس خبرگان در تهران افزود: برگزاری این اجلاس در کنار بیانیه نهایی و سخنرانی رهبری با اعضای خبرگان سه موضوع مهمی هستند که در شرایط کنونی در کشور رخ داده است.

استادی در ادامه برگزاری اجلاس نم در تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره دو پروژه را دنبال کرده‌اند که نخستین مورد نشان دادن این مسئله است که مردم ایران نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته و آن را نمی‌خواهند و برای به کرسی نشاندن این حرف خود به وسیله تحریم‌ها مشکلات اقتصادی را ایجاد می‌کنند هر چند اشتباهاتی نیز توسط خودمان صورت می‌گیرد اما مردم ایران همواره اعلام‌ کرده‌اند با وجود تمام مشکلات خواستار نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شاهد زنده این مسئله حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس امسال بود که با وجود تمام گلایه‌ها از وضع اقتصادی و گرانی‌ها صورت گرفت.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان در دومین اقدام خود سعی در نشان دادن چهره‌ای منزوی از جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی دارند عنوان داشت: هر چند مسئولان ایرانی همواره این مسئله را تکذیب می‌کردند اما تاکنون وسیله‌ای ملموس برای نشان‌ دادن این واقعیت وجود نداشت ولی اجلاس تهران با حضور حداکثری اعضا دروغ بزرگ دشمنان را برملا کرد و همه کشورها ثبات و امنیت داخلی کشور را مشاهده کردند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در حضور رئیس سازمان ملل متحد سخنرانی شجاعانه و صریحی داشتند و واقعیت‌های جهانی را مطرح کردند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول